شناسهٔ خبر: 60870163 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آغاز سمپوزیوم حج 2023 در جده

عربستان سعودی امروز سمپوزیوم حج را به عنوان بخشی از نمایشگاه حج در جده افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از The National، در این مراسم، مقامات هتل ریتز کارلتون آمادگی‌های حج و خدمات و امکانات موجود برای زائران در مکه، مدینه و سایر اماکن مقدس از جمله اتوبوس های خودران را به نمایش گذاشتند.

در این سمپوزیوم، چهل و هفتمین نشست هم اندیشی با عنوان تسهیل فقهی در حج در حال برگزاری است.

عبدالله المغلوث، مدیر کل مرکز ارتباطات دولت عربستان، گفت: با این رویداد از مردم محلی و ساکنان دعوت می کنیم تا از ابتکارات عربستان سعودی در حوزه حج دیدن کنند و از آنها مطلع شوند.

عبدالفتاح مشاط معاون وزیر حج و عمره و شیخ عبدالرحمن السدیس رئیس اداره کل امور حرمین شریفین به همراه هیئت های حج در این نمایشگاه حضور داشتند.

اتوبوس‌های خودران برای اولین بار در موسم حج امسال زائران را از عرفه به مزدلفه منتقل می کنند.

این وسایل نقلیه با استفاده از هوش مصنوعی، دوربین ها و حسگرها مسیر خاصی را طی خواهند کرد. این اتوبوس‌ها با ظرفیت 11 نفر و حداکثر سرعت 30 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند.

به گفته مسئولان حج عربستان، در مجموع 400 بسته خدماتی به بیش از یک میلیون زائر در سال جاری ارائه شده و 20 هزار اتوبوس به منظور بازگشت حج به ظرفیت قبل از همه گیری کووید-19 در مناطق زیارتی مستقر شده اند.

خبرگزاری عربستان سعودی هم اعلام کرد که راه آهن عربستان خدمات خود را در مسیر سریع السیر حرمین افزایش می‌دهد تا بیش از 3400 سفر را برای بیش از 1.5 میلیون زائر فراهم کند.

عربستان سعودی 32000 متخصص بهداشت را در 14 مرکز بهداشتی مستقر کرده است.

در نمایشگاه جده، بازدیدکنندگان می توانند فیلم سیاه و سفید درباره ملک عبدالعزیز، بنیانگذار عربستان سعودی، و دیگر فیلم های ضبط شده از عمره و زیارت حج را تماشا کنند.

در مورد امنیت زائران، ژنرال محمد البصامی، مدیر امنیت عمومی عزبستان گفت که نیروها در مکه، مدینه، اماکن مقدس و در تمام جاده های منتهی به مناطق حج مستقر شده‌اند.

وی گفت که دولت تمام تلاش خود را برای اطمینان از ایمنی زائران انجام می‌دهد.

موسم حج امسال با حضور بیش از دو میلیون زائر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما