شناسهٔ خبر: 60790884 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

از سرگیری پروازهای حج یمن به عربستان پس از 8 سال + فیلم

برای اولین بار در بیش از 8 سال گذشته، پروازهای مستقیم بین صنعا و عربستان سعودی از سر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، نخستین بار در 8 سال اخیر زائران یمنی می‌توانند از طریق فرودگاه صنعا به عربستان سعودی بروند. بازگشت پروازها ابتدا بین فرودگاه های صنعا و جده محدود شده است و تنها در ایام حج و با هدف تسهیل در حمل و نقل زائران یمنی اختصاص یافت. نخستین پرواز با حضور 273 زائر انجام شد. 

بازگشت پروازهای بین صنعا و ریاض پس از تلاش‌های فراوان صنعا برای رفع محدودیت‌های اعمال شده بر فرودگاه و پس از یک هفته با دو برابر شدن تعداد پروازهای صنعا به اردن از 3 به 6 پرواز در هفته صورت گرفت به این امید که مقاصد جدیدی همچون هند و مصر هم به زودی بر روی پروازهای یمنی باز شود.

گام بهره‌برداری از مقاصد جدید از مبدا فرودگاه صنعا و بالعکس، در چارچوب تفاهمات اخیر در مورد رسیدگی به پرونده‌های بشردوستانه و رفع محاصره بنادر است که بسیاری آن را بخشی از گام اعتمادسازی برای پیشبرد روند صلح و از بین بردن موانع موجود در پرونده مذاکرات است.

محافل یمنی با توجه به نشانه‌های این اقدام برای شکستن محاصره تحمیل شده بر این کشور هرچند تدریجی و جزئی است، نشان می‌دهد، این امیدواری وجود دارد که ممنوعیت فعالیت فرودگاه به طور کامل برداشته شود و فعالیت و تردد آن از طریق پروازها و مقاصد بیشتری برقرار شود.

<div id="video-display-embed-code_3023741"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4148527/3023741?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام

نظر شما