شناسهٔ خبر: 60806313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در جنوب سیستان و بلوچستان

شهر جدید تیس، اولین شهر جدید ساحلی نسل نو در ایران

خبرگزاری صدا و سیما

شهر جدید تیس بین شهر‌های کنارک و چابهار و اولین شهر جدید ساحلی نسل نو ایران است که در فاز اول ۱۵۰ هزار نفر را در خود جای خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، شهر جدید تیس، شهری بین شهرهای کنارک و چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان با مساحت ۴ هزار ۳۰۰ متر، اولین و مدرن ترین شهر ساحلی نسل نو ایران که در فاز اول ۱۵۰ هزار نفر در خود جای خواهد داد.

<div id="video-display-embed-code_9779799"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3887263/9779799?width=400&height=300"></script></div>

 دستیار ویژه وزیر راه وشهرسازی در حاشیه بازید از شهر جدید تیس گفت: سیستان وبلوچستان پیشرو در ساخت نهضت ملی مسکن بوده و شهر جدید تیس شهری مدرن ودوستدارمحیط زیست است.

روح ا...اکبری بااشاره به تجربه جهانی سیاست های شهرهای جدید از سیاست های اضطراری به پاسخ مسکن گفت: شهر جدید تیس در جنوب سیستان و بلوچستان با مساحت ۴ هزا رو ۳۰۰ هکتار با کاربری مسکونی  وگردشگری طراحی شده است.

وی ادامه داد: این شهر با موقعیت خاص ومنحصر بفرد دسترسی به خلیج وآب های آزاد،سیستم ریل وهوایی می تواند الگویی برای کشور باشد.

در ادامه حسین پیشوا عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور هم از تیس بعنوان شهر گردشگری و مدرن مسکونی یاد کرد و گفت: د رشرکت ما در تخصصی شهرهای جدید درسطح کشور ۲۱ شهر جدید که هرکدام در مراحل ساخت متفاوتی هستند در حال اجرا است.

 وی جغرافیا و نقشه شهر جدید را شهری مدرن در کنار دریا عنوان کرد وافرود:متوسط پیشرفت طرح های مسکن ملی در این شهر را ۴۸درصد است.

حسین پیشوا ادامه داد: هزار ۴۲۰ واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت و کارکرد این شهر در اولویت اول گردشگری وم سکونی است.

نظر شما