شناسهٔ خبر: 60784195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار: ۱۰۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در لرستان نیاز است

استاندار لرستان بر لزوم تسریع در روند اجرای نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: برای تحقق مسکن ملی به حدود 1000 هکتار زمین نیاز داریم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگه اطلاع رسانی وزارت کشور، ، فرهاد زیویار در جلسه شورای مسکن استان ، با اشاره به زمین‌های ۷۸ هکتاری منطقه الفت‌آباد دلفان، پروژه‌های ۷۱۵ واحدی این شهرستان و ۲۶۰ واحدی خرم‌آباد، اظهار کرد: مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط  در اسرع وقت ضمن مرحله بندی حداکثر در یک فرایند30-40 روزه در خصوص صدور پروانه و سایر امور، اقدامات لازم را به عمل اورند تا انتظارات مردم زودتر برآورده شود.
وی در خصوص دو مجموعه ۷۱۵ واحدی استان گفت :این دو مجموعه پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و نواقص آنها مربوط به آب ، برق و گاز و بحث آسانسور است که به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید شد در اسرع وقت و حداکثر تا دو روز آینده مستتدات لازم تکمیل و کم و کسری های این پروژه ها حداکثر تا ۴۰-۳۰ روز آینده رفع و رجوع شود و این آمار هم به کارنامه کلی مسکن استان اضافه شود.

استاندار لرستان در خصوص پروژه ۲۶۰ واحدی شهرستان خرم‌آباد گفت: برخلاف ایجاد برخی مشکلات در این طرح، کار های اجرایی به موازات رسیدگی قضایی دنبال شوند و روند نهضت ملی مسکن در استان شتاب بیشتری پیدا کند.

۱۰۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در لرستان نیاز است 

زیویار به تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه بانک‌ها عملکرد مناسبی در پرداخت تسهیلات نداشتند جلسات هفتگی طی یک‌ماه اخیر با حضور مدیران عامل آن‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد: تا‌کنون تغییراتی انجام شده اما کافی نیست، فرصت کوتاهی به بانک‌ها داده شد تا بتوانند در یک بازه زمانی کوتاه خود را به نورم تعیین‌شده برسانند.

استاندار لرستان با بیان اینکه حدود ۱۰۰۰ هکتار زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در لرستان نیاز است، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۲۳۰ هکتار زمین تامین شده، در خرم‌آباد قریب ۴۰۰ هکتار با ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد توافق اولیه قرار گرفته و ادامه فرایند آن نیز از طریق وزارتخانه راه و شهرسازی انجام و به نتیجه خواهد رسید.
وی افزود: همچنین در دورود حدود ۱۸۰ هکتار از زمین‌های صنایع دفاع کارشناسی شده که در مرحله تهاتر است.
زیویار تصریح کرد: در جلسه کارگروه زیربنایی استان برای اقدام ملی مسکن زمین به دو شهر زیر ۲۵ هزار نفر در دستور کار قرار گرفت و به معمولان و زاغه الحاق شد که برای تایید نهایی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح خواهد شد.




برچسب‌ها:

نظر شما