شناسهٔ خبر: 60780397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار لرستان : برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند هزار هکتار زمین هستیم

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان با تاکید  بر لزوم تسریع در روند اجرای نهضت ملی مسکن در استان گفت: به هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح نیاز داریم .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرهاد زیویار شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن استان ، با اشاره به زمین‌های ۷۸ هکتاری منطقه الفت‌آباد دلفان، پروژه‌های ۷۱۵ واحدی این شهرستان و ۲۶۰ واحدی خرم‌آباد، اظهار کرد: مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط از جمله شهرداری و نظام مهندسی با توجه به جلسات قبلی در خصوص این مجموعه که حدود ۴۰ هکتار از زمین های مذکور عملیات اجرایی و تسطیح آنها آماده شده در اسرع وقت ضمن فاز بندی حداکثر در یک فرایند چهل روزه در خصوص صدور پروانه و سایر امورات، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در خصوص مجموعه های ۷۱۵ واحدی استان گفت :این دو مجموعه پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و نواقص آنها مربوط به آب ، برق و گاز و بحث آسانسور است که به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید شد در اسرع وقت و حداکثر تا دو روز آینده مستتدات لازم تکمیل و کم و کسری های این پروژه ها حداکثر تا ۳۰ تا ۴۰روز آینده رفع و رجوع شود و این آمار هم به کارنامه کلی مسکن استان اضافه شود.

استاندار لرستان در خصوص پروژه ۲۶۰ واحدی شهرستان خرم‌آباد گفت: به جهت مشکلی که برای این پروژه به وجود آمد و چند نفر از همشهریان دچار حادثه شدند و نیز به دلیل مشکلات قضایی به وجود آمده بنا شد ،ستاد اجرایی فرمان امام(ره) متولی مباحث قضایی شود و همزمان کار های اجرایی هم دنبال شوند و روند نهضت ملی مسکن در استان شتاب بیشتری پیدا کند.

زیویار به تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه بانک‌ها عملکرد مناسبی در پرداخت تسهیلات نداشتند جلسات هفتگی طی یک‌ماه اخیر با حضور مدیران عامل آن‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد: تاکنون تغییرات و تحولات انجام شده اما کافی نیست، فرصت کوتاهی به بانک‌ها داده شد تا بتوانند در یک بازه زمانی کوتاه خود را به مقیاس تعیین‌شده برسانند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۲۳۰ هکتار زمین تامین شده، در خرم‌آباد قریب ۴۰۰ هکتار با ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد توافق اولیه قرار گرفته و ادامه فرایند آن نیز از طریق وزارتخانه راه و شهرسازی انجام و به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: همچنین در دورود حدود ۱۸۰ هکتار از زمین‌های صنایع دفاع کارشناسی شده که در مرحله تهاتر است.

نظر شما