شناسهٔ خبر: 60694136 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دانمارک به دنبال تنظیم گری جمع آوری داده‌های کودکان است

دولت دانمارک اعلام کرد به دنبال محدود کردن جمع آوری داده‌های درباره کودکان از سوی شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، اسنپ چت و متا است.

صاحب‌خبر -

دانمارک به دنبال تنظیم گری جمع آوری داده‌های کودکان استبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، دولت دانمارک اعلام کرد که قصد دارد محدودیت سنی برای جمع آوری اطلاعات شخصی کودکان توسط شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، اسنپ چت و متا را افزایش دهد تا از انباشت انبوه داده‌ها در مورد جوانان جلوگیری کند.

این کشور می‌خواهد رده سنی را بین ۱۵ تا ۱۶ سال افزایش دهد، جایی که اکنون کودکان ۱۳ ساله می‌توانند اطلاعات شخصی خودشان را با شرکت‌های فناوری به اشتراک بگذارند. شرکت‌ها همچنین برای استفاده از داده‌های کودکان کوچکتر از این سن به رضایت والدین نیاز دارند.

مورتن بودسکوف، وزیر بازرگانی در حالی که دولت از طرح‌هایی برای مهار نفوذ شرکت‌های فناوری جهانی پرده برداری می‌کند، گفت: شرکت‌های بزرگ فناوری باید مسئولیت بیشتری را برعهده بگیرند. دانمارک باید به الگوریتم‌های غیرشفاف آن‌ها که از روش‌های دیوانه‌کننده‌ای برای نگه داشتن کودکان و بزرگسالان در شبکه‌های اجتماعی و جمع‌آوری مقادیر غیرقابل تصور اطلاعات شخصی استفاده می‌کنند، پایان دهیم.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که آلمان محدودیت سنی ۱۶ سال تعیین کرده، در حالی که کشور‌های اروپایی بیشتری، از مجارستان گرفته تا لیتوانی و هلند، روی قوانین مشابهی کار می‌کنند.

آمریکا در حال کار روی یک لایحه حفظ حریم خصوصی برخط است که شرکت‌ها را از جمع آوری اطلاعات شخصی افراد ۱۶ ساله یا کمتر بدون رضایت منع می‌کند و از شرکت‌ها می‌خواهد که به کاربران جوان اجازه دهند اطلاعات شخصی را پاک کنند.

این ابتکارات که قرار است در اواخر سال جاری به قانون تبدیل شود، براساس توصیه‌های یک هیئت متخصص است.

نظر شما