شناسهٔ خبر: 60650117 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

آزدسازی 2.7 میلیارد دلار منابع ایران در عراق

منابع خبری از آزادسازی 2.7میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در عراق به عنوان بخشی از طلب پیشین خبر می دهند.

صاحب‌خبر -

نورنیوز – گروه اقتصاد: آخرین اخبار حاکی از آن است که مجوز پرداخت ۲.۷ میلیارد دلار از طلب‌های ایران بابت خرید کالاهای اساسی توسط بانک TBI (بانک تجارت عراق) داده شده است.

یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در خصوص آخرین اخبار از آزادسازی بخشی از طلب ایران در عراق، گفت: بخشی از منابع بلوکه شده ایران در عراق برای نیاز‌های حجاج تخصیص یافته است و بخشی از پول‌ها نیز برای تامین کالا‌های اساسی پرداخت شده است

او افزود: شنیده‌ها حاکی بر این است که مبلغ پرداختی حدود ۲.۷ میلیارد دلار است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با اشاره به مجوز پرداخت بخشی از طلب‌های ایران توسط عراق، گفت: این اتفاق به طور قطع تاثیر مثبتی بر بازار‌ها خواهد داشت چرا که هم نیاز‌های بانک مرکزی مرتفع و هم کالا‌های اساسی خریداری شده است. در واقع این گشایش ارزی می‌تواند به ثبات بازار ارز و همچنین کالا‌های اساسی کمک قابل توجهی کند.

در روزهای گذشته عملیات پرداخت بیش از ۲.۷ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور در عراق بابت خرید کالاهای اساسی از جمله برنج، ذرت، دانه‌های روغنی و غیره انجام شده است. این اتفاق بعد از هماهنگی بانک مرکزی عراق با فدرال رزرو آمریکا صورت گرفته است و طی آن مجوز پرداخت ۲.۷ میلیارد دلار از طلب‌های ایران بابت خرید کالاهای اساسی توسط بانک TBI داده شده است.


نورنیوز

نظر شما