شناسهٔ خبر: 60642997 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رئیس سابق دانشگاه زیتونه تونس:

تفرقه بین مسلمانان تاثیر منفی بر تحقق تمدن نوین اسلامی دارد

رئیس سابق شوون دینی تونس تصریح کرد:امروز ما نشانه های مثبتی از تقریب را در جهان اسلام شاهد هستیم، همانند آنچه بین ایران و عربستان شاهد بودیم که اگر به وحدت روی آوریم دشمن نمی تواند به مقابله با ما برخیزد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، سالم عبدالجلیل رئیس سابق شوون دینی تونس و رئیس سابق دانشگاه زیتونه تونس، در دومین همایش همزیستی مسالمت آمیز تاکید کرد: اسلام دین توحید و مقصد نهایی آن توحید است. 

وی اظهار داشت: تفرقه بین امت در قرآن و اسلام مردود است،  اما متاسفانه گاهی شاهد این تفرقه در بین مسلمانان هستیم که تاثیر منفی بر تحقق تمدن اسلامی دارد.

عبدالجلیل گفت:امروز ما نشانه های مثبتی از تقریب  را در جهان اسلام شاهد هستیم، همانند آنچه بین ایران و عربستان شاهد بودیم که اگر به وحدت روی آوریم دشمن نمی تواند به مقابله با ما برخیزد. 

وی با بیان اینکه، دین پیوسته ما را به وحدت و برادری تشویق می کند، خاطر نشان کرد: امروز موضع ایران در حمایت از وحدت و فلسطین به عنوان محور وحدت بی نظیر است. 

رئیس سابق شوون دینی تونس در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: رهبران سیاسی باید بیش از پیش با هم متحد شوند، چرا که ما جز از طریق وحدت قوی نمی شویم.

انتهای پیام/ 
 

نظر شما