شناسهٔ خبر: 67466899 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

افزایش قیمت طلا پیش از انتشار آمار بازار کار آمریکا افزایش قیمت طلا پیش از انتشار آمار بازار کار آمریکا

به گزارش اکوایران، قیمت طلا در روز دوشنبه (11 تیر) کمی افزایش یافت، زیرا کاهش شاخص دلار باعث شد برخی سرمایه‌گذاران به شورت کاورینگ (معامله‌گران در شورت کاورینگ برای پوشش ریسک پوزیشن فروش استقراضی خود، اقدام به خرید دارایی مورد معامله می‌کنند) روی آورند. به نوشته رویترز، تمرکز بازار اکنون به

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، قیمت طلا در روز دوشنبه (11 تیر) کمی افزایش یافت، زیرا کاهش شاخص دلار باعث شد برخی سرمایه‌گذاران به شورت کاورینگ (معامله‌گران در شورت کاورینگ برای پوشش ریسک پوزیشن فروش استقراضی خود، اقدام به خرید دارایی مورد معامله می‌کنند) روی آورند.

به نوشته رویترز، تمرکز بازار اکنون به داده‌های مربوط به اشتغال ایالات متحده در اواخر این هفته معطوف شده است که می‌تواند سرنخ‌های بیشتری در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو ارائه دهد.

قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 17:32 به وقت ایران با 0/2 درصد افزایش به 2330 دلار به ازای هر اونس رسید. قیمت طلا در سه‌ماهه دوم 2024 بیش از 4 درصد افزایش یافته است. معاملات آتی طلا در آمریکا 0/1 درصد رشد داشته و به 2341 دلار رسید.

شاخص دلار در مقابل سایر ارزها 0/2 درصد کاهش یافت که باعث شد طلا برای دارندگان ارزهای دیگر جذاب شود.

جیم وایکوف، تحلیل‌گر ارشد بازار در Kitco Metals گفت: «ما شاهد شورت کاورینگ توسط معامله‌گران آتی کوتاه‌مدت و همچنین شکارِ فرصت توسط فعالان بازار نقدی هستیم. بازار همچنین از قیمت‌های بالای نفت خام و دلار ضعیف‌تر آمریکا حمایت می‌شود.»

وایکوف افزود: «ما احتمالا تا پایان تابستان در یک روند خنثی یا شاید اندکی نزولی باقی خواهیم ماند.»

این هفته، تمرکز اصلی بر اظهارات جروم پاول - رئیس فدرال رزرو - در روز سه‌شنبه، پس از آن صورت‌جلسه آخرین نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در روز چهارشنبه و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده است که در روز جمعه منتشر می‌شود.

داده‌های هفته گذشته نشان داد که قیمت‌ها در ایالات متحده در ماه می بدون تغییر بوده است، در حالی‌که هزینه‌های مصرف‌کنندگان به‌طور متوسط افزایش یافته است.

جیوانی استاونوو، تحلیل‌گر بانک یو بی‌اس گفت: «احتمالا پاول بر موضع وابسته به داده‌ها تأکید خواهد کرد، بنابراین اگر داده‌های حقوق و دستمزد اواخر این هفته ضعیف‌تر از حد انتظار باشد، می‌تواند دوباره قیمت طلا را افزایش دهد.»

بازار در حال حاضر احتمال 64 درصدی برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر و همچنین کاهش دیگری در ماه دسامبر قائل است. کاهش نرخ بهره، هزینه نگهداری طلا را کاهش می‌دهد.

 

منبع: ecoiran-66531

نظر شما