شناسهٔ خبر: 60604516 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

قطعات موتور هواپیما در همدان تولید می شود

نماینده مردم همدان از راه‌اندازی تولید خط قطعه موتور هواپیما خبر داد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

به گزارش تین‌نیوز، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس، در نشستی با اساتید و دانشگاهیان و نخبگان این استان خبر از  راه‌اندازی خط تولید صنعت قطعه‌سازی موتور هواپیما در همدان داد و گفت این موضوع در دست پیگیری است. اما آیا در ایران موتور هواپیما تولید می‌شود؟

سال گذشته محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ورود به ساخت موتور هواپیما خبر داد؛ اما بسیاری از کارشناسان صنعت هوایی شانس ساخت موتور هواپیما در ایران را بسیار کم میدانند و معتقدند ورود به این حوزه در شرایطی که صنعت هوایی به نوسازی و بازسازی نیاز دارد مقرون به صرفه نخواهد بود.

سال  پیش نیز بیژن بنکدار، دبیر نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران، اعلام کرد که موتور ساخت داخل هواپیما که 100 درصد آن توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.

او گفته بود: امکان صادرات این موتور هواپیما در آینده‌ وجود خواهد داشت، ‌موتور هواپیما بعد از آزمایش در بخش مجوزها و تولید انبوه بررسی و پیگیری خواهد شد.

بنکدار می‌گوید: در کشورمان گام‌های بلندی در دانش ساخت هواپیما‌ برداشته شده است و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت صنعت بر روندها، پارامترها و مجوزها نظارت دقیق دارد.

در همین راستا، به تازگی مپنا اعلام کرده است که موتور ایرانی هواپیما در شرکت صنعتی مپنا با حضور رئیس‌جمهور آزمایشی موفقیت آمیز را پشت سر گذاشت.

 

نظر شما