شناسهٔ خبر: 60523909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید امامان جمعه بر آشنایی نسل جوان با اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی

امامان جمعه شهرستان‌های مازندران برآشنایی نسل جوان با اندیشه‌های امام خمینی (ره) و بر برخورد با هنجارشکنان عفاف و حجاب تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، امامان جمعه شهرستان‌های سوادکوه شمالی، گتاب بابل، کلاردشت در خطبه‌های این هفته بر آشنایی نسل جوان با اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و بر لزوم برخورد با هنجارشکنان عفاف و حجاب در جامعه و ضرورت رعایت و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و حمایت از، ولی فقیه بر خنثی سازی دسیسه‌های دشمنان تاکید کردند.


امامان جمعه همچنین تاکید کردند: همه دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی در سایه حمایت و حضور همیشگی مردم و دفاع آن‌ها از ولایت فقیه به دست آمده است.

تاکید امامان جمعه بر آشنایی نسل جوان با اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامیخطیب جمعه سوادکوه شمالی با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد ماه گفت: در این روز دو واقعه قابل توجه به وقوع پیوست که یک مورد رحلت امام و دیگری آغاز رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای است، رهبری که بنا به فرمایش امام راحل "نعمتی است که خدا به ما داده است".


حجت الاسلام ابراهیمی افزود: امام راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی را با کمک مردم به راه انداخت و دین را به زندگی و مدیریت اجتماعی مردم بازگرداند تا دین بر بشریت حاکم شود و معادلات استکبار را برهم زند.


او با اشاره به مساله کشف حجاب یا بی حجابی برخی بانوان و دختران گفت: این مساله کشف حجاب هم به همین دلیل است، استکبار پشت این قضیه بوده تا دین از سر زبان‌ها بیافتد و استکبار می‌خواهد با این ابزار دین را از حاکمیت در کشور براندازد.


تاکید امامان جمعه بر آشنایی نسل جوان با اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامیامام جمعه موقت گتاب بابل هم با تاکید بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره رهبرکبیر انقلاب گفت: وظیفه داریم تاریخ انقلاب و عظمت شخصیت معمار کبیر انقلاب را حفظ کرده و نگذاریم فراموش شود و اگر چنین نکنیم دشمن دست به تحریف زده و با تحریف تاریخ، جای دوست و دشمن را تغییر خواهد داد.


حجت الاسلام حسینی ادامه داد:امام خمینی (ره) انسانی عاقل، حکیم، متین، آینده نگر، شجاع، ساده زیست و مردمی بود و گرچه به آراستگی ظاهر توجه داشت، اما لباس معمولی و رفتاری مردمی داشت و به خداوند متعال توکل بالا و در عین حال اعتماد صادقانه‌ای به مردم داشت و به همراهی و وفاداری مردم معتقد و اهل عمل به وظیفه و تکلیف الهی بود.


او گفت: اکنون در برابر انقلاب، امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب، شهدا و خانواده معظم شهدا مسوولیت بزرگی داریم و باید این میراث گرانقدر و ارزشمند را حفظ و در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنیم.


امام‌جمعه موقت گتاب ادامه داد:جوانان امروز برای آینده کشور نیاز دارند که امام راحل (ره) را بشناسند تا از شیوه، روش، رهنمود‌ها و درس‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی برای اداره کشور بهره‌مند شوند.


حجت الاسلام حسینی افزود: امام خمینی (ره) به پشتوانه مردمی بصیر و آگاه توانست انقلاب اسلامی را به ثمر برساند و امروز نیز با داشتن رهبری فرزانه و مردمی همراه، با وجود توطئه‌های مختلف دشمن، نقشه‌ها نقش برآب می‌شود.

امام جمعه کلاردشت نیز در خطبه‌های امروز نمازجمعه این هفته با اشاره به تبیین شعار سال؛ مهار تورم و رشد تولید گفت: همه موظف هستنیم موضوع اقتصاد و معیشت را که اولویت مدنظر رهبری است به خوبی عملیاتی کنیم.


حجت الاسلام غفاری با بیان اینکه اولویت اول کشور اقتصاد و معیشت و نقشه راه هم مهار تورم و رشد تولید است افزود: دولت موظف است بهترین و سریعترین مسیر را برای پایین آوردن تورم انجام دهد و مردم نیز با مشارکت و سرمایه گذاری در عرصه تولید، تحقق شعار امسال را محقق کنند.

نظر شما