شناسهٔ خبر: 60463156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون استاندار

رزمایش اطفای حریق، وزنه مدیریت بحران تربت‌حیدریه را نشان داد

علی اکبر کی پور گفت: برگزاری رزمایش منطقه‌ای اطفای حریق جنگل و مرتع، توان مجموعه مدیریت بحران و به خصوص توان عملیاتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این خطه را به خوبی نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون استاندار خراسان رضوی در جلسه کارگاه آموزشی ویژه فرماندهان یگان حفاظت اداره‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی(منطقه سه) که بعد اجرای رزمایش منطقه‌ای اطفای حریق جنگل و مرتع برگزار شد، افزود: هر چند ارزیابی دقیقتر توسط کارشناسان اعلام می‌شود، اما امروز شاهد اجرای یک رزمایش بی‌عیب و نقص بودیم.

علی اکبر کی پور با بیان اینکه غالبا در انجام هر رزمایشی، مجموعه‌ای از هدف گذاری‌ها مشهود است، گفت: این بدان معناست که باید مشخص شود قبل و بعد هر رزمایشی چه فعالیت‌هایی باید انجام و اینکه آیا به درستی انجام شده یا خیر؟

او افزود: همچنین باید مشخص شود تمامی عوامل دخیل در یک رزمایش به موقع وارد صحنه شده‌اند که اگر این محاسبات به درستی انجام نشده‌ باشد، همه اتفاقات بعدی تحت تاثیر خشت نخست قرار می‌گیرند.

کی پور با بیان اینکه قسمت آخر که معمولا خیلی کمتر به آن توجه می‌شود، در نظر گرفتن این مهم است که بدانیم این آخرین رزمایش نیست، گفت: بلکه خود می‌تواند نقطه آغاز رزمایش بعدی باشد، پس چه بهتر که برای برداشتن گام‌های بعدی از هم‌اکنون برنامه‌‎ریزی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه نیز افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی، افزایش شدید گرمای هوا، خشکسالی و احتمال حریق در این منطقه، ضرورت برگزاری رزمایش از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان احساس و مجموعه مدیریت بحران این خطه تمامی توان خود را برای هر چه بهتر برگزار کردن رزمایش بکار گرفت.

سیدعلی موسوی گفت: البته از این دست رزمایش‌ها غالبا در این فصل سال در دیگر نقاط کشور نیز برگزار می‌شود و ما امروز میزبان فرماندهان یگان حفاظت ۱۲ شهرستان واقع در جنوب خراسان رضوی شامل تایباد، فریمان، تربت‌جام، صالح‌آباد، خواف، باخرز، زاوه، رشتخوار، گناباد، مه‌ولات، بردسکن و بجستان بودیم.

نظر شما