شناسهٔ خبر: 64019871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بدرقه پیکرشهید گمنام دفاع مقدس در بجستان

پیکرشهید گمنام دفاع مقدس در بجستان بدرقه شد.

صاحب‌خبر -

بدرقه پیکرشهید گمنام دفاع مقدس در بجستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی آیین وداع با شهید گمنام دوران دفاع مقدس در مساجد ساباط، حسینی و جامع شهرستان بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بجستان در حاشیه این آیین گفت: مردم، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مسوولان و نیرو‌های نظامی و انتظامی با حضور باشکوه در این آیین بار دیگر با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کردند.

سرهنگ دوم پاسدار عبدالله رفعتی افزود:  پیکر مطهر شهید گمنام در شهرستان بجستان تشییع شد و سپس برای برگزاری آیین وداع به هشت مدرسه و حوزه‌های عملیه و دانشگاه آزاد اسلامی همچنین شهر یونسی از توابع این شهرستان انتقال یافت.

وی گفت:پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز چهارشنبه برای تشییع به شهرستان مه ولات انتقال می‌یابد و سپس برای تشییع و تدفین نهایی به شهرستان سبزوار منتقل خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بجستان گفت: این شهید گمنام در زمان شهادت ۱۹ سال سن داشت و در عملیات والفجر هشت در جزیره گوارین به فیض شهادت رسید.

همزمان با دهه فاطمیه پیکر‌های مطهر ۱۲ پیکر شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان خراسان رضوی تشییع می‌شود که از این تعداد ۹ شهید در شهرستان‌های این استان و چهار شهید در مشهد تشییع و تدفین می‌شوند.

سن تقریبی این شهدا ۱۸ سال تا ۲۶ سال است و در مناطق جنگی مجنون، بوارین، مهران، سومار، بانی بنوک، چنگوله، زبیدات، گیلانغرب و شلمچه به شهادت رسیدند.

نظر شما