شناسهٔ خبر: 60412708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انعقاد تفاهم نامه محرومیت زدایی در مازندران

فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی ع: با انعقاد تفاهم نامه ای برای محرومیت زدایی در مازندران فعالیت این قرار گاه از یکماه آینده وارد فاز اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران. سردار آبرومند در جمع مدیران و مسئولان  در جلسه محرومیت زدایی استانداری مازندران گفت:ظرفیت‌های متعددی در استان‌ها داریم و باید تلاش کنیم تا با هم افزایی محرومیت زدایی استان مازندران را در بازه ۳ ساله انجام دهیم.
 
وی گفت:با انعقاد توافقنامه در بازه زمانی یکماهه عملیات‌های اجرایی با سازوکار‌های منسجم اجرایی در مازندران نهایی می‌شود.
 
استاندار مازندران هم با اشاره به این تفاهم نامه در زمینه محرومیت زدایی در حوزه‌های آب و تنش خشکی، کشاورزی و محور راه تصریح کرد:با انعقاد تفاهم نامه محرومیت زدایی فعالیت قرارگاه امام حسن مجتبی تا یکماه آینده  اجرایی می‌شود.
 
حسینی پور افزود:بنا شد توسط قرارگاه ۱۵ هزار واحد مسکن ویژه مناطق محروم جامعه ساخته و زمین مسکن توسط استانداری تهیه شود.
 
 افزود:۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی توسط قرارگاه قرار بر نوسازی و آسفالت راه روستایی شد.
 
او از ساخت پل‌های فرسوده روستایی خبر داد و تصریح کرد:از مشکلات مهم استان عدم رسیدگی به آببندان‌های استان است که نیازمند لایروبی هستند و قرارگاه همه آببندان‌های استان را لایروبی می‌کند که مشکلات در آینده کاهش می‌یابد.
 
سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه ۵ هزار گروه جهادی در مازندران داریم گفت:بسیج سازندگی مازندران رتبه نخست محرومیت زدایی دارد و در مسکن محرومین کمیته امداد، بهزیستی ۱۳۹۴ باب مسکن را ساختیم. 
 
وی افزود:با حضور مدیران کل در حوزه آب، راه روستایی و آببندان‌ها و سردهنه آب‌های کشاورزی و مسکن کارشناسی شده است.
 
وی تصریح کرد:پارسال ۲۹۰ روستا هدفگذاری شد و سعی می‌شود برنامه‌های محرومیت زدایی در قالب ۳ ساله اجرا شود.
 
فرمانده سپاه کربلا تصریح کرد:۲۵۰ کیلومتر راه بین مزارع تکمیل شد.
 
وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های نیمه تمام در ۱۹ مجتمع آبرسانی در ۲۰۰ روستا ساماندهی می‌شوند و این روستا‌ها از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد گفت:۷۵ پروژه در ۲۰۰ کیلومتراجرا شده است و قرارداد با آبفا ۳ ساله است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم.
 
مسلمی خواستار تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها شد و اظهار کرد:در ساخت ورزشگاه، خانه عالم، زیارتگاه، لایروبی رودخانه‌ها در قالب ۴۱ پروژه، و۵ پروژه آببندان قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی مازندران ورود کرده است.که در مجموع  هزار و۳۵۱ میلیارد ریال اعتبار امسال نیاز است.
 
علی بابایی کارنامی رئیس مجمع نمایندگان مازندران هم با تاکید بر امیدافزایی میان مردم با انجام فعالیت‌های محرومیت زدایی گفت:مسکن محرومان، آب، راه و کشاورزی باید در الویت قرار گیرد.
 
وی به عقب افتادگی‌های متعدد در حوزه آب اشاره کرد و با تاکید بر اینکه نیاز به هدف گذاری در این خصوص داریم افزود: در حوزه دریا نیز آسیب‌های متعدد داریم و قرارگاه امام حسن مجتبی می‌تواند با هم افزایی با نمایندگان و رفع خلأ‌های قانونی ورود مؤثرتری داشته باشد.
 
کارنامی تصریح کرد:همه تفاهم نامه‌ها باید به سطح تعهدافزایی سوق پیدا کند و از ردیف‌های ملی نیز باید مدیران کل کسب اعتبار کنند.
 
مدیرکل امداد مازندران نیز به اجرای طرح‌های محرومین و مسکن و اشتغال افراد کم بضاعت اشاره کرد و یادآور شد:طرح‌های محرومیتی زیادی داریم، اما از مشکلات مردم بحث مسکن بوده که ۶هزار و ۵۰۰ نفر در انتظار مسکن هستند و هزار و ۵۰۰ نفر در مرحله صدور پروانه ساخت قرار دارند.

نظر شما