شناسهٔ خبر: 59712292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سد‌های کوچک؛ گره گشای بحران کم آبی در مازندران

معاون عمرانی استاندار مازندران: ساخت سد‌های کوچک با تعداد بالا یکی از راهکار برون رفت از بحران آب در استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون عمرانی استاندار مازندران در جمع مدیران آب منطقه ای استان با بیان اینکه آب، خاک و کشت سه راس مثلث حل مشکل تنش آبی و رکود کشاورزی است، گفت: باید سازگاری‌های لازم را با تکیه بر روش‌های نوین و دانش بنیان و تغییر در الگوی کشت ایجاد کرد .

 رضا علیخانی افزود: با توجه به تنش آبی سال زراعی پیش رو ، کشاورزی مازندران برای تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی، نیازمند مدیریت کشت یکپارچه و کشت سازگار با شرایط آبی و خاکی است.

او با اشاره به اینکه نحوه مدیریت حق آبه آب‌بران باید به درستی انجام بشود، ادامه داد: مجموعه مدیریت آب در حوزه کشاورزی به نحوی عمل کنند تا تنش بین کشاورزان به ویژه بین شهری ایجاد نشود.

معاون عمرانی استاندار مازندران حرکت به سمت مدیریت تنظیمی آب و کنترل ۸۸ درصد روان آب‌ها مازندران برای کاهش تنش آبی بسیار مهم برشمرد و گفت: مازندران به سد‌های متعددی نیاز دارد و البته ساخت سد‌های کوچک تعداد بالا، افزایش آبندان‌ها و حتی سد لاستیکی می‌تواند کمک زیادی به استان بکند.

علیخانی محرومیت زدایی و تنش زدایی در مازندران را از الویت برنامه‌های حوزه عمرانی دانست و گفت: کشت سازگار با کم آبی در مازندران در دستور کار قرار بگیرد و به کشت گلخانه‌ای توجه ویژه‌ای بشود.

او افزود: برای رفع تنش آبی مازندران هر هفته به صورت کاربردی در جلسات بررسی می‌شود و مسئله آب و تامین آن از الویت برنامه‌های استان است.

نظر شما