شناسهٔ خبر: 67638612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

عاشورا نقطه عطف تاریخ بشریت است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: عاشورا نه تنها نقطه عطف تاریخ شیعه بلکه نقطه عطف تاریخ بشریت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز _بیست و دوم تیر_ در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: امام حسین (ع) و مکتب عاشورا بهترین سرمایه برای نسل جوانان و نوجوانان است و باید به خوبی برای این نسل تبیین شود.

وی افزود: عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام یک مکتب جاودانه و مقدس است که پیروی از آن سعادت دنیوی و اخروی را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: عاشورا نه تنها نقطه عطف تاریخ شیعه بلکه نقطه عطف تاریخ بشریت است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: توجه به معارف دینی و اخلاقی به ویژه مکتب عاشورا، سپری محکم در برابر توطئه‌های شوم دشمنان است.

وی با بیان اینکه حماسه بزرگ عاشورا یک روز در تاریخ نیست، بلکه یک مکتب است گفت: حکمت‌ها این روز پرماجرا برای اهل تدبر آنقدر پر رمز و راز است که هیچ تحقیق و تحلیلی تاکنون نتوانسته همگان را اقناع و مجاب کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: امام حسین (ع) با قیام خونین کربلا به انسان‌های مؤمن آموخت که در صورتی که اساس مکتب اسلام در خطر افتد در راه حفظ آن نباید از هیچ فداکاری دریغ کرد و باید با تمام توان از آرمان‌های اسلام حفاظت کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه ماه محرم و صفر فرصت مغتنم و بزرگ فرهنگی است تا گفتمان ایثار و شهادت در راه خدا به بهترین شکل تبیین شود افزود: آئین‌های سوگ سالار شهیدان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شود و سیره امام حسین علیه السلام و اهداف بلند ایشان در عاشورا برای مردم به شکلی کاملاً اثرگذار تبیین شود.

وی اضافه کرد: امام حسین (ع) چراغ هدایت است و این چراغ هدایت می‌تواند انسان‌ها را از تاریکی‌ها نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام حسین (ع) ویژگی‌های دارد که در کمتر معصومی می‌توان این ویژگی‌ها را پیدا کرد، بسیاری از افراد در طول تاریخ با تأسی به قیام امام حسین (ع) مسیر درست زندگی خود را پیدا کردند و در تاریخ ماندگار شدند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه امام حسین (ع) هدف اصلی قیام خود را تحقق امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه ذکر کرده است افزود: این نشان‌دهنده اهمیت موضوع است، یکی از اهداف امام حسین (ع) ظلم ستیزی بود و امام حسین این را از ما می‌خواهد که ظلم ستیز باشیم و ظالم را بشناسیم.

وی ادامه داد: توجه به نماز، فداکاری در راه مکتب، بردباری، وفاداری، حفظ عفاف و پاسداری از حجاب و دفاع از ارزش‌ها از دیگر آرمان‌های امام حسین (ع) است.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: امروز شاهد بزرگترین ظلمِ آشکار در غزه هستیم، همه باید فریاد بزنیم به ویژه ما دانش آموختگان مکتب امام حسین (ع) چرا که یزید زمان ما امروز آمریکا است‌.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی افزود: در صورتی که اهداف امام‌حسین (ع) در جامعه نهادینه شود، ایران اسلامی از برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی حفظ می‌شود.

وی گفت: باید با عزاداری خود شکوه قیام امام حسین (ع)، مبارزه با ظلم و استکبار و آزادی و آزادگی مکتب امام حسین (ع) را به جهان عرضه کنیم چراکه مکتب امام حسین (ع) مکتب عشق، عزت، شرف، آزادی و مکتب نجات است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه حفظ و زنده نگهداشتن این مکتب منوط به برگزاری مراسمی باشکوه وبا اخلاص است افزود: شور زیادی وجود دارد اما توصیه می‌شود شعور حسینی هم بیشتر شود، سخن و سیره امام برای مردم تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با محکوم کردن جنایت اسرائیل و بمباران صدها مدرسه، بیمارستان، مسجد و مناطق مسکونی در غزه تاکید کرد: شورای امنیت چطور می‌تواند برای بیمارستان کی اف نشست فوق العاده برگزار کند و نسبت به جنایت‌های انسانی در غزه بی تفاوت باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به ویژه دور دوم یک پیروزی برای نظام اسلامی و شکست برای دشمنان داخلی، خارجی و معاندان است.

وی ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات و آرزوی توفیق برای رئیس جمهور منتخب گفت: رئیس‌جمهور منتخب باید در راستای تقویت همدلی گام برداشته و به همه وعده‌ها و شعارهای خود پایبند باشد و کسانی که در کابینه دولت قرار می‌گیرند با پیروی از مکتب امام حسین (ع)، شهدا گران سنگ به خصوص شهدای خدمت و شهید رئیسی با جان خود دل برای آبادانی کشور تلاش کنند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین چالش کنونی کشور است که رئیس جمهور منتخب باید با سازماندهی یک تیم اقتصادی قوی و کارآمد رفع این مشکلات را در اولویت قرار دهد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی افزود: رئیس جمهور جدید باید اعضای هیأت دولت را از میان افرادی انتخاب کند که بتوانند مشکلات را برطرف کنند.

نظر شما