شناسهٔ خبر: 60391212 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

شرکت ایمپلنت مغزی ایلان ماسک تاییدیه گرفت

صاحب‌خبر -

شفقنا – نورالینک می گوید برای آزمایش ایمپلنت مغزی توسط انسان تایید شده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از فرانس 24، شرکت نوپای ایلان ماسک، نورالینک روز پنجشنبه اعلام کرد که مجوزهای تنظیم کننده ایالات متحده را برای آزمایش ایمپلنت های مغزی خود در افراد دریافت کرده است.

نورالینک گفت: مجوز از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای اولین مطالعه بالینی انسانی خود “اولین گام مهم” برای فناوری آن است که قصد دارد به مغز اجازه دهد مستقیماً با رایانه ارتباط برقرار کند.

نورالینک در پستی در توییتر تحت مدیریت ماسک گفت: ” تأیید FDA را برای راه اندازی اولین مطالعه بالینی در انسان دریافت کرده ایم.”

ماسک در جریان ارائه‌ای توسط این استارت‌آپ در ماه دسامبر گفت که هدف از ایمپلنت‌های نورالینک این است که مغز انسان را قادر به برقراری ارتباط مستقیم با رایانه‌ها کند.

او در آن زمان گفت: «ما سخت کار کرده‌ایم تا برای اولین انسان خود (ایمپلنت) آماده شویم و بدیهی است که می‌خواهیم بسیار مراقب و مطمئن باشیم که قبل از قرار دادن دستگاه در انسان به خوبی کار می‌کند.

 

ماسک – که اواخر سال گذشته توییتر را خرید و همچنین مالک اسپیس ایکس، تسلا و چندین شرکت دیگر است – به پیش‌بینی‌های جاه‌طلبانه درباره شرکت‌هایش مشهور است، که چندین پیش‌بینی از این قبیل در نهایت ناکام ماندند.

در جولای 2019، او قول داد که نورالینک می‌تواند اولین آزمایش‌های خود را در سال 2020 روی انسان انجام دهد.

نمونه های اولیه محصول که به اندازه یک سکه هستند در جمجمه میمون ها کاشته شده است، نمایش های این استارت آپ نشان داد.

در ارائه نورالینک، این شرکت چندین میمون را نشان داد که در حال «بازی کردن» بازی‌های ویدیویی اولیه یا حرکت مکان‌نما بر روی صفحه نمایش از طریق ایمپلنت نورالینک هستند.

ماسک گفت که شرکت سعی خواهد کرد از این ایمپلنت ها برای بازگرداندن بینایی و تحرک در انسان هایی که چنین توانایی هایی را از دست داده اند استفاده کند.

نظر شما