شناسهٔ خبر: 6035466 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رفت و آمد ظریف به تهران و وین/احتمال تمدید مذاکرات/هاموند هم اضافه شد

خبرگزاری شبستان: وزیر امورخارجه کشورمان امشب به تهران باز می گردد و سه شنبه دوباره راهی وین می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، مسئول امور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده کشورمان گفت: وزرای خارجه دو کشور ایران و آمریکا پس از دیدارهای خود، دستورالعمل های لازم در خصوص چگونگی ادامه کار بر روی متن و جزئیات آن را به تیم‌های خود دادند.

به گفته وی، در عین حال دکتر ظریف مطابق با برنامه از پیش تعیین شده، امروز یکشنبه شب به تهران عزیمت کرده و پس از یک روز حضور در تهران به وین باز خواهند گشت. در عین حال، تیم مذاکراتی به ریاست معاونین در وین حضور داشته و روند کار بر روی متن دنبال خواهد شد.

وی افزود: همچنین، همانطور که از قبل گفته شده بود که ممکن است در صورت نیاز به وقت بیشتر برای کار بر روی متن توافق، مذاکرات پس از مهلت دهم تیر نیز ادامه یابد اکنون با توجه به اینکه هنوز کارهای بسیاری وجود دارد،  هیئت‌ها پس از روز 10 تیر نیز در وین باقی مانده و به مذاکرات برای دستیابی به یک توافق جامع خوب ادامه خواهند داد. تاکید می شود همچنان هیچ اراده‌ای و هیچ بحثی در خصوص تمدید بلندمدت‌تر مذاکرات وجود ندارد.

علاوه براین، فلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس عصر روز یکشنبه به مذاکرات هسته‌ای در وین پیوست.

فلیپ هاموند در بدو ورود به هتل در جمع خبرنگاران گفت: توافق نداشتن بهتر از توافق بد است. اختلاف‌های زیادی باقی مانده است و هر دو طرف باید گام‌هایی را بردارند تا به توافق برسیم.

او افزود که کارها را به سختی ادامه می‌دهیم تا به نتیجه برسیم.

تاکنون وزیران خارجه انگلیس و فرانسه به همراه مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مذاکرات ملحق شده‌اند و قرار است فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان نیز تا دقایقی دیگر به مذاکرات بپیوندد.

وزیران خارجه انگلیس و آلمان امروز به طور جداگانه با محمد جواد ظریف دیدار خواهند کرد.

هم‌چنین فدریکا موگرینی نیز با جان کری، وزیر خارجه آمریکا پس از ورود به هتل محل مذاکرات دیدار و گفت‌وگو کرد.

فابیوس وزیر خارجه فرانسه امشب برای میزبانی اجلاس محیط زیست به نیویورک می‌رود و فلیپ هاموند و فدریکا موگرینی نیز به پایتخت‌هایشان باز می‌گردند.

پایان پیام/

نظر شما