شناسهٔ خبر: 60346280 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

در حاشیه خانه تکانی بذرپاش؛

زهره ای با شیرازی های مستقر در وزارت راه چه خواهد کرد؟

سرانجام ایمان اسلامیان معاون سابق توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی، دست راست قاسم مکارم و از حلقه شیرازی های وزارت راه، بدون برگزاری هرگونه مراسم تودیعی جای خود را به محمد علی زهره ای معاون اسبق پشتیبانی و منابع انسانی نهاد ریاست جمهوری داد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

سرانجام ایمان اسلامیان معاون سابق توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی، دست راست قاسم مکارم و از حلقه شیرازی های وزارت راه، بدون برگزاری هرگونه مراسم تودیعی جای خود را به محمد علی زهره ای معاون اسبق پشتیبانی و منابع انسانی نهاد ریاست جمهوری داد و زهره ای بر صندلی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی نشست. 

به گزارش تین نیوز ، محمد علی زهره ای که پیش از این معاون مهرداد بذرپاش در دیوان محاسبات بود، سابقه و پیشینه مثبتی در اذهان دارد و سرانجام پس از مدت ها که زمزمه حضورش در وزارت راه و شهرسازی می رفت، جایگزین دست راست مکارم شیرازی و عضو شاخص شیرازی های وزارت راه و شهرسازی شد. 

با حضور معاون اسبق نهاد ریاست جمهوری در دولت احمدی نژاد در وزارت راه و شهرسازی، برای بسیاری از کارکنان و کارشناسان و حتی مدیران وزارت راه این پرسش مطرح است که سرنوشت شیرازی ها چه می شود؟ و زهره ای با کوله باری از تجربه مالی و اداری با این جمع شیرازی ها چه خواهد کرد؟ 

جمع شیرازی های مستقر در وزارت راه که همزمان با حضور رستم قاسمی به وزارت راه وارد شدند، شامل قاسم مکارم شیرازی رئیس سابق کارگروه انتصابات وزارت، علی جعفری رئیس سابق حوزه وزارتی و قائم مقام فعلی سازمان راهداری و عضو کارگروه انتصابات، مذنب مدیر کل بازرسی، نصرنیا مدیر کل منابع انسانی و بیانی مدیر کل پشتیبانی، سپهر رئیس یکی از شعب بانک کشاورزی شیراز و عضو فعلی صندوق ملی مسکن و .... می‌باشند، این جمع افراد بی تجربه و بدون سابقه تخصصی به ویژه در حوزه حمل و نقل، و مسکن و شهرسازی را در شرکت ها و سازمان های تخصصی تابعه وزارت راه مهره چینی کردند. اقدامات این افراد در حذف و گریز دادن بسیاری از مدیران و حتی کارشناسان باسابقه وزارت راه و شهرسازی چنان بوده و هست که صدای بسیاری از کارکنان باسابقه را درآورده و این سوال را ایجاد کرده که آیا زهره ای توانایی مواجهه و کنترل این گروه و بازگرداندن کارشناسان باسابقه و اقتدار تخصصی وزارتخانه را دارد یا خیر؟ 

بدنه کارشناسی وزارت راه امیدوارند در بر روی پاشنه‌ ای نچرخد که طی دوسال گذشته چرخیده و بسیاری از نیروهای خدوم و متخصص این وزارتخانه را دلخور و گریزان نموده است. 

در هر حال هدف استفاده بهینه و محترمانه از نیروهای متخصص و باسابقه در این وزارتخانه کاری و اجرایی است که باید به دور از حاشیه های سیاسی در خدمت به مردم تلاش کنند. 

امیدواریم جناب زهره ای در این امر مهم موفق باشند و قطعا در این راه همه متخصصین و دلسوزان حوزه با ایشان همراهی خواهند کرد.

 

نظر شما