شناسهٔ خبر: 60231407 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

علائم بروز بیماری صرع در کودکان

فلج مغزی، عقب ماندگی ذهنی، تشنج، و عوارض رفتاری یا اختلالات شخصیتی از علائم صرع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، دکتر غفرانی عضو فرهنگستان علوم پزشکی و فوق تخصص بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان گفت: صرع حملات تشنجی است و این حملات در کودکان علت‌های زیادی دارد که گاهی اوقات در اثر نارسایی‌های مغز است.

دکتر غفرانی در ادامه برخی از علت‌های ابتلا به صرع را برشمرد و افزود: گاهی نوزاد با مغز ناسالم به دنیا می‌آید، اما اینکه علت آن چیست خیلی مواقع مشخص نیست. گاهی در دوران زندگی رحمی مغز جنین حفره دارد و این ممکن است موجب ابتلای نوزاد به صرع شود. مننژیت هم که عارضه آن التهاب مغز است از جمله علت‌های بروز بیماری صرع است. گاهی نیز علت صرع ممکن است عارضه‌ای بعد از تولد نوزاد باشد.
 
عضو فرهنگستان علوم پزشکی افزود: آنسفالیت نیز که نوعی بیماری ویروسی است و مغز را درگیر می‌کند به شکل فلج مغزی، عقب ماندگی ذهنی، تشنج، عوارض رفتاری یا اختلالات شخصیتی بروز می‌کند. در هر حال هر یک از این علائم علت دارد و هر علت درمان خودش را می‌طلبد.

زمانی که تشخیص صرع قطعی می‌شود، پزشک بهترین درمان را بر اساس نوع صرع، سن، جنسیت، شغل و شرایط اجتماعی و اقتصادی بیمار آغاز می‌کند.
علاوه بر این درمان‌ها، بیمار هم باید تمامی عادات اشتباه زندگی را تغییر دهد.
بی‌خوابی زیاد، گرسنگی طولانی‌مدت، استرس و اضطراب زیاد، عدم نوشیدن آب به مقدار کافی، عدم پایبندی به مصرف دارو‌های تجویز شده در زمان مناسب و مقدار تجویز شده می‌توانند احتمال حمله تشنج را بالا ببرد.

نظر شما