شناسهٔ خبر: 60210363 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

طرز تهیه سه سوته خورشت گوجه سبز+ نکات

در ادامه طرز تهیه سه سوته خورشت گوجه سبز را خواهید دید.

صاحب‌خبر -

به گزارش پارسینه و به نقل از مچ مگ؛ یکی از خورش‌های فصلی و خوشمزه که در بهار و تابستان می‌توانید تدارک ببینید خورشت گوجه سبز است. این خورشت را می‌توانید با گوشت قرمز یا مرغ درست کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید.

طرز تهیه خورشت گوجه سبز

مرحله اول

برای درست کردن خورشت گوجه سبز با مرغ در ابتدا در یک قابلمه سه لیوان آب ریخته و روی حرارت اجاق گاز قرار می‌دهیم سپس تکه‌های مرغ را به همراه یک پیاز و مقدار کمی نمک و فلفل سیاه می‌افزاییم و صبر می‌کنیم تا مرغ با حرارت متوسط نیم پز شود.

مرحله دوم

در این فاصله دو پیاز را پوست گرفته و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد می‌نماییم قابلمه را روی حرارت گذاشته و روغن می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم تا گرم شود سپس پیاز نگینی را به آن می‌افزاییم و تفت می‌دهیم تا پیاز نرم و سبک شود.

مرحله سوم

پیاز‌ها که نرم شدند به آن‌ها زردچوبه می‌افزاییم و تفت می‌دهیم تا با هم مخلوط و یکدست گردد، جعفری شسته شده را ساطوری می‌کنیم و با نعنا خشک به پیاز‌های در حال تفت می‌افزاییم و اجازه می‌دهیم تا با هم کمی تفت بخورد سپس از روی اجاق برمی داریم.

مرحله چهارم

دقت کنید که نعنا خیلی زود می‌سوزد پس با حرارت کم و زمان کم تفت دهید، در ادامه زمانی که آب مرغ به نیمه رسید پیاز را از داخل آن خارج کرده و موادی که تفت داده بودیم را به قابلمه مرغ می‌افزاییم درب قابلمه را گذاشته و صبر می‌کنیم تا مواد خورشت با هم بپزد.

مرحله پنجم

در این مرحله گوجه سبز‌ها را شسته و کنار بگذارید تا آب اضافه آن برود سپس زمانی که مرغ کاملا پخته شد با شکر به خورشت بیافزایید بعد از این کار یک ربع زمان کافی است تا گوجه سبز‌ها بپزند و خورشت جا بیافتد و روغن بیاندازد.

مرحله ششم

بعد از این که خورشت گوجه سبز خوشمزه ما آماده شد در ظرف سرو بریزید و به همراه پلو سرو نمایید این خورشت خوشمزه را حتما درست کنید و از طعم عالی و بی نظیر آن در کنار خانواده لذت ببرید. نوش جان.

نظر شما