شناسهٔ خبر: 60138778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایران اسلامی الگوی مدنیت جدید و پرچم دار دفاع از حقوق بشر

معاون اول قوه قضائیه: ایران به زودی با مشارکت نهاد‌های بین‌المللی رئیس جمهور سابق آمریکا و دست‌اندرکاران جنایت شهادت سردار شهید سلیمانی را محاکمه خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ معاون اول قوه قضائیه صبح امروز در پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: در اهمیت این همایش همان بس که علاوه بر جنبه علمی و آموزشی یکی از مصادیق جلوه‌های جهاد تبیین است این همایش با زبان علمی و تحقیقی روشنگری می‌کندو تضاد‌های رفتاری آمریکا در مورد حقوق انسان‌ها را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمد مصدق که یکی از مهمانان این همایش بین المللی بود افزود: حقوق بشر آمریکا حمایت از اشغالگری است، آمریکا از یک سو خود را مدافع حق تعیین سرنوشت می‌داند و با استفاده از این حق از گروهک‌های تجزیه‌طلب حمایت می‌کند و از طرفی حق یک‌ملت مانند فلسطین را انکار می‌کند.

وی با اشاره به طرح خاورمیانه جدید از سوی دولتمردان آمریکا گفت: آن‌ها برای حفظ منافع کشورشان به دنبال تغییر مرز‌های فعلی خاورمیانه هستند و این طرح به اشکال مختلف دنبال شد، اما هوشمندی رهبر معظم انقلاب در دو دهه گذشته در حمایت از جبهه مقاومت، باعث شکست آمریکا وعقب‌نشینی آن‌ها از این طرح شد.

مصدق با بیان اینکه کیفرخواست پرونده شهادت سردار شهید سلیمانی صادر شده است، گفت: ایران به زودی با مشارکت نهاد‌های مدنی بین‌المللی رئیس جمهور سابق آمریکا و دست‌اندرکاران این جنایت را محاکمه خواهد کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی نیز با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی حقوقی یک طرفه و منفعت طلبانه است گفت: مظلومین جهان باید در مقابل ظلم جهانی متحد شوند و نگذارند ما را در مقابل یکدیگر قرار دهند.

ماموستا عبدالسلام کریمی تاکید کرد: تا زمانی که ظلم، ظالم و مظلوم وجود داشته باشد باید از حقوق بشر گفت و برای تحقق آن تلاش کرد. رئیس جامعه المصطفی العالمیه کشور نیز در این همایش گفت: نگاه آمریکایی‌ها به تمدن بزرگ اسلام و انقلاب اسلامی کینه‌ورزانه است، چون احساس می‌کنند، دارند در برابر این تمدن بزرگ ضعیف هستند و در حال حذف شدنمی باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی ادامه داد: حقوق بشر یک واژه پر بسامدی در ادبیات اجتماعی و تمدن جدید است، اما قدرت‌هایی در دنیای امروز به صورت ابزاری از این واژه استفاده می‌کنند که خود آن‌ها متهمان نقض حقوق بشر هستند، ولی خود را در جایگاه مدعی می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی الگوی مدنیت جدید و پرچم دار دفاع از حقوق بشر است گفت: مجموعه آثار برگزیده این همایش به زبان‌های دیگر ترجمه و چاپ می‌شود تا در اختیار اهل تحقیق قرار گیرد.

استاندار گلستان نیز گفت: آمریکا به عنوان تنها دولت استفاده کننده از سلاح اتمی و مهمترین عامل تنش و جنگ‌افروزی در‌جهان امروز ادعای حقوق بشر دارد.

علی‌محمد زنگانه با بیان این سوال که چگونه آمریکا با این همه جنایت و حمایت از رژیم‌های جنایتکاری، چون رژیم غاصب قدس به خود اجازه می‌دهد مدعی حقوق باشد افزود: استفاده ابزاری از تحریم برای تحت فشار قرار دادن کشور‌های مستقل سیاسی دهه‌ها است که توسط آمریکا انجام می‌گیرد که این یکی از بزرگترین مصادیق نقض حقوق بشر است.

نظر شما