شناسهٔ خبر: 60122910 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

صحبتهای لاوروف درباره انتخابات ترکیه

وزیر خارجه روسیه در نشست چهارجانبه درباره سوریه درباره انتخابات ترکیه گفت: مطمئن هستم که این، انتخاباتی شفاف و عادلانه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز در بخشی از صحبتهای خود در نشست چهارجانبه درباره سوریه در مسکو برای دولت ترکیه در برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آرزوی موفقیت کرد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف در جمع وزرای خارجه ایران، ترکیه و سوریه گفت: مایلم برای همکاران خود در ترکیه در برگزاری انتخابات عمومی این کشور آرزوی موفقیت کنم. من مطمئن هستم که این انتخابات به صورت شفاف و عادلانه برگزار خواهد شد و این ملت ترکیه را قادر می‌کند تا فارغ از مداخله خارجی اراده خود را تحمیل کند. 

وزیر خارجه روسیه همچنین بر نقش و پرستیژ بین‌المللی و منطقه‌ای ترکیه تاکید کرد و گفت که این نقش طی سالهای اخیر افزایش یافته است. مسکو و آنکارا تلاش می‌کنند همکاریهای دوجانبه خود را توسعه دهند و عمیقتر کنند. 

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه قرار است روز 14 مه(24 اردیبهشت) برگزار شود. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور فعلی و «قلیچدار اوغلو» رهبر ائتلاف ملت از نامزدهای دارای شانس در این انتخابات بسیار حساس هستند. 

درحالیکه انتخابات در خارج از ترکیه برای اتباع این کشور آغاز شده خبرها حاکی از درگیریها و تنشها میان طرفداران دو رقیب است. براساس گزارش وبگاه زمان، حامیان رجب طیب اردوغان و کمال قلیچدار اوغلو،پس از پایان رأی‌گیری در شهر آمستردام پایتخت هلند، به درگیری با یکدیگر پرداختند تا جایی که نیروهای پلیس مجبور به مداخله شدند.

برخی تحلیلگران با توجه به نتایج نظرسنجی‌ها احتمال دو دوره‌ای شدن انتخابات ریاست جمهوری را دور از ذهن نمی‌دانند. 

برچسب‌ها:

نظر شما