شناسهٔ خبر: 59975794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری

گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی

همزمان با سالروز شهادت استاد علم و ادب و اخلاق مرتضی مطهری و روز معلم، در آئین های مختلفی در آذربایجان غربی از مقام شامخ معلمان تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

گرامیداشت مقام معلم در  شهرهای آذربایجان غربیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در آیین بزرگداشت روز معلم در ارومیه نقش معلمان را در تبیین موضوع حجاب و عفاف بسیار مهم و اساسی خواند و گفت: دشمنان با ابزار قرار دادن بی حجابی سعی در ایجاد بی بند و باری در جامعه اسلامی دارند که نقش معلمان در تبیین این موضوع برای جوانان و نوجوانان نقش بسزایی است.

***

در خوی نیز مسئولان این شهرستان با حضور در مدارس و اداره اموزش و پرورش خوی ازتلاشهای معلمان و کارکنان آموزش و پرورش تجلیل کردند.

***

همچنین با حضوردر منزل معلم شهید مجتبی نصرتی نیا از مقام شامخ این شهید وصبر و استقامت مادر و خانواده این معلم شهید تجلیل کردند.شهید مجتبی نصرتی نیا بسیجی و معلم رزمنده ، در سال 1366 در منطقه ماموت در دفاع از کیان میهن اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل آمد .

***

حجت الاسلام فصیح نیا امام جمعه نقده نیز در مراسم بزرگداشت این روز، معلمان را چراغ راه آینده کشور عنوان کرد وافزود : اگر امروز شاهد توسعه وپیشرفت در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، صنعت هستیم همه ای این موارد مرهون ومدیون تلاش های طاقت فرسای اساتید، معلمان این منطقه ومرز و بوم است.

***

در میاندوآب نیز حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه میاندوآب در مراسمی شهید مطهری، را معلم و علمدار فکری انقلاب اسلامی عنوان کرد.

سرهنگ پاسدار پیری فرمانده سپاه این شهرستان نیز با حضوردر جمع معلمان و دانش آموزان از تلاش های پرسنل آموزشی میاندوآب تجلیل کرد.

***

حجت الاسلام فیاض بخش مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان در پیرانشهر موفقیت ایران اسلامی در تمامی عرصه های اقتصادی فرهنگی و اجتماعی را در سایه تعلیم و تربیت و پیشبرد آرمانهای شهیدانی چون مطهری دانست. تجلیل از برگزیدگان فرهنگی و دیدار با امام جمعه پیشین شهرستان و خانواده شهیدان پایان بخش برنامه های این روز بود.

***

در تکاب و  باروق نیز از معلمان نمونه این شهرستانها  تجلیل شد.

در شاهین دژ نیز به همین مناسبت از اساتید دانشگاه این شهرستان تجلیل شد.

حجت الاسلام مرادی امام جمعه شاهین دژ در این مراسم با تبریک روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی سپاه از معلمان ومربیان عقیدتی سیاسی به عنوان افسران خط مقدم  بصیرت افزایی در جهاد تبیین نام برد .

***

در چهاربرج نیز سرهنگ عباسیان فرمانده سپاه این شهرستان با حضور در مدرسه شهید سلیمانی این شهراز معلمان این مدرسه تجلیل کرد .

***

در شاهین دژ، میاندوآب ، چایپاره و بوکان نیز زنگ سپاس معلم نواخته شد.

 

<div id="video-display-embed-code_9579814"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3836435/9579814?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما