شناسهٔ خبر: 60171163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحصیل ۶ هزار نفر در مدارس آموزش از راه دور آذربایجان غربی

رییس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۶ هزار نفر به طور متوسط در هر سال تحصیلی و در ۵۰ مدرسه آموزش از راه دور استان تحصیل می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی،رضا علیخانلو روز شنبه در همایش یکروزه موسسان و مدیران مدارس آموزش از راه دور آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه مشارکتهای مردمی در نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: اهمیت مدارس آموزش از راه دور به واسطه نقش و انعطاف مکانی و زمانی این مدارس در جذب دانش آموزان لازم التعلیم و برقراری عدالت آموزشی نقش بی بدیلی است.

وی ادامه داد: مدارس آموزش از راه دور فرصت دوم آموزشی برای جذب و پوشش بازماندگان از تحصیل محسوب می شود و دانش آموزانی که شرایط سنی تحصیل روزانه را بنا به هر دلیلی از دست داده اند و قصد ادامه تحصیل دارند، می توانند با مراجعه به این نوع مدارس از ظرفیت به وجود آمده نهایت استفاده را داشته باشند.

رییس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آذربایجان غربی ادامه داد: کیفیت بخشی به فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس آموزش از راه دور در چهارچوب برگزاری چنین گردهمایی هایی برای تبادل دانش، تجربیات و باز آموزی قوانین و مقررات برای رفع ابهامات موجود و حذف نقاط آسیب پذیر اجتناب ناپذیر است.

گفتنی است همایش یکروزه موسسان و مدیران مدارس آموزش از راه دور آذربایجان غربی به همت اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی استان و با همکاری شورای هماهنگی موسسان مدارس آموزش از راه دور استان در محل سالن نیلوفر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

آذربایجان غربی دارای ۶۸۰ هزار دانش آموز است که در پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

نظر شما