شناسهٔ خبر: 53848681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در گرامیداشت روز معلم

پیام تبریک حجت الاسلام والمسلمین دیر باز

حجت الاسلام والمسلمین دیر باز یکی از نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در پیامی با تکریم مقام شهید مطهری ،روز معلم را تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دوازدهم اردیبهشت هر سال، یادبود آسمانی شدن استاد شهیدی است که روح ایمان و علم و تقوا را با هم آمیخته بود و منشوری سترگ برای تربیت اسلامی نسل ها به جامعه هدیه کرد.امسال روز استاد و معلم، معطر شده است به ایام ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر    

اساتید و معلمان حلقه های طلایی انتقال ادب، فرهنگ، محبت، انسانیت، ایمان، اخلاق، تخصص و مهارت حیات معقول به نسل بعد از خود هستند.

تمام پیشرفت‌های معنوی و مادی بشر ریشه در تربیت افرادی دارد که از منبع زلال ایمان، معرفت، تعهد و ایثار معلم سیراب می‌شوند.

از این منظر کشور وامدار همه‌ی  معلمان و استادانی است که بحق چراغ هدایت بشریت را به تأسی از پیامبر اعظم (ص) روشن و فروزان نگاه داشته اند.

امروز مسئولیت معلمان ، اساتید و فرزانگان دانشگاهی نسبت به جامعه اسلامی از هر روز افزون تر است.

کشور، امروز به نخبگانی دانشمند، فرهیخته، متدین و انقلابی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در زمینه سرآمدی علم، جنبش نرم افزاری، تحول در علوم مبتنی بر فرهنگ بومی، توسعه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه در عرصه های حساس و شکافتن مرزهای دانش نیازمند است.

کمک روز افزون در جهت تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان، کارآفرین»، مقابله همزمان با تحریم های ظالمانه و پیامدهای شیوع بیماری کرونا و آغاز حضوری شدن دانشگاه، عرصه های  جهادی که امروز پیش روی دانشگاهها قرار دارد و نقش راهگشای اساتید در این زمینه بسیار برجسته است.

ضمن تبریک عید سعید فطر و گرامیداشت یاد و نام فیلسوف عالی مقام، استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و تبریک هفته تجلیل از مقام استاد و معلم و دهه سرآمدی آموزش؛بدین وسیله از زحمات و تلاش‌های خالصانه اساتید و معلمان معزز در انجام مطلوب و وظیفه سنگین‌ شان در سنگر تعلیم و تربیت به ویژه در ایام اخیر، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم و تمام قد در برابر ایشان به احترام می ایستم و در برابر مقام شامخ شان سر تعظیم فرود می‌آورم.

امید است با رهنمودهای مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب گامی نو و مؤثرتر در راه عزت و سربلندی کشور عزیزمان برداریم.

عسکر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه قم

نظر شما