شناسهٔ خبر: 59908105 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وعده بازگشت به کار ۱۲ کارگر «داروگر تهران» عملی نشد

تعدادی از کارگران داروگر تهران از عدم بازگشت به کار ۱۲ نفر از همکاران خود خبر دادند.

صاحب‌خبر -

تعدادی از کارگران داروگر تهران در تماس با خبرنگار ایلنا، از عملی نشدن وعده بازگشت به کار ۱۲ نفر از همکاران خود خبر دادند.

این کارگران گفتند: در روز ۱۶ فروردین ماه سال جاری برای معوقات مزدی و مشخص نبودن وضعیت شغلی ۱۴ نفر از همکارانمان که از روزهای پایانی سال گذشته اخراج شده بودند، مقابل ساختمان وزارت کار واقع در خیابان آزادی حاضر شدیم و مسئولان وزارت کار با حضور در جمع ما، وعده بازگشت به کار و پیگیری پرداخت معوقات مزدی کارگران را برای هفته‌های آینده دادند.

آن‌ها با بیان اینکه همکارانی که بیکار شده‌اند بین ۶ تا ۲۸ سال سابقه کاری دارند، افزودند: از میان این ۱۴ کارگر با درخواست کارفرما، دو نفر که مسئولیت سرپرستی قسمت‌ها را داشتند به کار سابق بازگشتند اما ۱۲ کارگر باقیمانده هنوز بلاتکلیف هستند.

براساس ادعای کارگران، همکاران تعدیلی به اداره کار غرب تهران شکایت کرده و هنوز نتوانسته‌اند مطالبات معوقه خود را از کارفرما دریافت کنند.

کارگران این واحد تولیدی در ادامه اظهار داشتند: برای پیگیری وضعیت کارخانه به ساختمان اداره کار غرب تهران و در نهایت وزارت کار مراجعه کردیم اما پاسخ روشنی نگرفته‌ایم و علارغم وعده‌های داده شده از سوی مسئولان، مشخص نیست وضعیت چه خواهد شد.

کارگران داروگر تهران درباره میزان معوقات مزدی خود نیز مدعی شدند: با اتمام اردیبهشت ماه، مطالبات مزدی حدود ۱۰۰ کارگری که با سوابق ۶ تا ۲۸ سال مشغول کارند، به ۵ ماه می‌رسد.

آن‌ها در خاتمه تصریح کردند: جدا از مشکل معوقات مزدی و نداشتن امنیت شغلی، چند سال است به دلیل تامین نشدن مواد اولیه، تولید در کارخانه داروگر تهران محدود شده و با گذشت حدود ۴۰ روز از آغاز سال جدید هنوز تولید در این واحد آغاز نشده است.

این کارگران با بیان اینکه تنها راه نجات داروگر بازگشت مدیریت آن به دولت است، اظهار داشتند: وزارت کار تنها مرجع قانونی رسیدگی به مطالبات کارگران است بنابراین منتظر عملی شدن خواسته‌های خود و قول‌هایی هستیم که مسئولان این وزارتخانه داده‌اند.

نظر شما