شناسهٔ خبر: 59738642 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیام های مسئولان خراسان جنوبی برای گرامیداشت روز ارتش

مقامات و مسئولان ارشد خراسان جنوبی به مناسبت ۲۹ فروردین روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هر کدام با صدور پیام های جداگانه ای این روز را گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مقامات و مسئولان ارشد خراسان جنوبی به مناسبت ۲۹ فرودین روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیام های جداگانه ای این روز را گرامی داشتند.

آیت سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با صدور پیامی به مناسبت ۲۹ فروردین روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران این روز را گرامی داشت.

در این پیام آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم

فالْجُنُودُ بِإِذْنِ اللهِ حُصُونُ الرَّعِیَّةِ، وَ زَیْنُ الْوُلاَةِ، وَعِزُّ الدِّینِ، وَسُبُلُ الاَمْنِ

تبریک و تهنیت عرض می کنم ۲۹ فروردین روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به مردم عزیز استان؛ این ارتش مکتبی و ارتش مردمی و کلمه طیبه ، ارتشی که نور چشم مردم و خار چشم دشمن است ارتشی که نه تنها در مسئولیت های نظامی بلکه در هر صحنه که احساس  وظیفه نماید در خدمت به مردم و اسلام حضور دارد.

 ارتشی که بر اساس علم و ایمان افتخار تبعیت از نماینده شایسته امام زمان علیه السلام را بر عهده دارد و همراه انقلاب اسلامی ایران ثابت و پایدار همچون کوه ،استوار مانده است.

در پیام سردار محمد رضا مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز به مناسبت روز ارتش آمده است: سلام علیکم  

روز ارتش یادگار ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره ) و نشان پر افتخاری بر سینه آحاد ارتشیان غیوری است که در این رهگذر به فرمان امام راحل (ره) با خلق حماسه های عظیم و به یادماندنی برگ های زرین افتخار را به دفتر تاریخ سراسر حماسه ملت ایران افزودند.
ایران بزرگ مرهون دلاورمردی‌ها و حماسه آفرینی فرزندان قدرشناسی است که با الهام از سیره حسینی، جان در کف اخلاص نهاده و نشان دادند که با توکل به خدای متعال همواره آماده دفاع از کیان نظام اسلامی می باشند.
بی شک با وحدت و هم افزایی همه جانبه نیروهای مسلح کشورمان به ویژه سپاه و ارتش ، تصویری شکوهمند وقدرتمند از عزم و اراده و همبستگی ایرانیان در تداوم انقلاب اسلامی و فائق آمدن بر مشکلات ترسیم خواهد گردید.
اینجانب به پاس رشادت‌ها و رادمردی‌های ارتشیان غیور، مراتب تبریک صمیمانه خود را به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به تمام ارتشیان قهرمان اعم از سربازان غیور، افسران شجاع، کارکنان مؤمن، فرماندهان مجاهد و خستگی ناپذیر و به ویژه خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان ارتش تبریک و تهنیت عرض نموده از خداوند متعال سربلندی و توفیقات روزافزونتان را تحت توجهات حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و در پرتو رهنمود‌های فرماندهی معظم  کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) مسالت می‌نمایم.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی هم به مناسبت گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی این پیام را صادر کرد: به نام خدا

«به فضل پروردگار، ارتش جمهوری اسلامی ایران - همان طوری که امام بزرگوار می خواستند و آرزو می کردند و بارها بر زبان آورده بودند - یک ارتش مردمی و خدایی است.» رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)

بدون تردید یکی از هوشمندانه‌ترین و بهترین اقدامات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه)، تعیین روزی برای پاسداشت جایگاه و مقام والای دلاورمردان ارتش بود، این کار به فرمایش مقام معظم رهبری(حفظه الله)؛ «همچنان‌ که پایه‌ ارتش را محکم کرد، ریشه‌ ارتش را در [این] سرزمین مستحکم نمود»، و مهر تأییدی بر عملکرد و هویت ارتش  زد.

نیروهای جان برکف ارتش، آن روز که پای اسلام و مردم و انقلاب به میان آمد، کنار مردم قرار گرفت و با خلق افتخاراتی همچون ۱۹ بهمن و ۲۱ بهمن، نقش بسزایی در پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی ایفا نمود، و بعد از آن نیز در سخت ترین روزهای ۸ سال جنگ تحمیلی، آشوب ها و تحریکات ضدانقلاب در دهه ۶۰ ، حوادث و سوانح طبیعی  ... متواضعانه خدمات خود را به مردم ارزانی داشته و در هر بحران و بحبوحه ای از فصل فصل دوران جنگ تمام عیار ترکیبی دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی، در لباس صیاد شیرازی ها، بابایی‌ها، شیرودی ها، دوران‌ها، کشوری‌ ها، نامجوها، فلاحی ها، فکوری ها و ... هستی خود را فدای آسایش مردم و امنیت این مرز و بوم کردند.

بی شک آن چه امروز صفات ارزنده استقلال، اقتدار و امنیت را برای ایران عزیز به ارمغان آورده، متأثر از مُرافقت و موافقت بی نظیر و متقابل نیروهای مسلح با مردم، انقلاب و رهبری است که هیچ خدشه ای را برنمی تابد.

اینجانب روز ارتش را به فرمانده معزز کل قوا و همه ارتشیان ایثارگر کشور به ویژه در استان خراسان جنوبی تبریک و تهنیت عرض نموده، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازی های شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس به ویژه سرداران و امیران سرافراز نیروهای مسلح،  از حضرت پروردگار سربلندی، عزت و اقتدار روز افزونِ خانواده بزرگ و باصلابت ارتش و دیگر نیروهای مسلح را ذیل ولایت قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه و در سایه سار زعامت و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) مسئلت دارم.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

نظر شما