شناسهٔ خبر: 59660448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قدس تماشایی در کویر/ حتی گرما هم مانع حضور راهپیمایان در خراسان جنوبی نشد + فیلم و تصاویر

مردم ولایت‌مدار وهمیشه در صحنه خراسان جنوبی امروز در شکوهی بی بدیل بار دیگر صحنه‌هایی از حماسه، اقتدار و ولایت‌مداری خود را در راهپیمایی روز جهانی قدس به نمایش گذاشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امروز پهنه خراسان جنوبی مواج از حضور با شکوه مردان وزنانی شد که طنین صدایشان لرزه بر اندام اسرائیل وایادی دست نشانده‌اش انداخت.

مردم خراسان جنوبی همگام با سایر هموطنان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند و فریاد آزادی قدس در این دیار طنین‌انداز شد.

راهپیمایی روز قدس امروز جمعه بیست و پنجم فروردین مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر جهان و کشور در بیش از 90 نقطه خراسان جنوبی با حضور گسترده مردم به سمت مسیرهای راهپیمایی و میعادگاه نماز جمعه برگزار شد تا مردم بصیر و موقعیت‌شناس این استان بار دیگر انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم کودک‌کُش صهیونیستی فریاد بزنند.

راهپیمایی روز قدس 1402 در مرکز استان حوالی ساعت 10 امروز از میدان ابوذر بیرجند آغاز شد و در مسیر خیابان ارتش و بلوار پاسداران تا مسجد امام حسین (ع) ادامه یافت.

آحاد مردم انقلابی و روزه‌دار از گوشه و کنار ساعاتی قبل در این مکان جمع شدند و برخی شهروندان نیز به‌ صورت خانوادگی در این اجتماع ملی و مردمی شرکت کردند.

جمع کثیری از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در ضلع شمالی میدان ابوذر بیرجند با در دست داشتن پرچم مقدس ایران و پرچم فلسطین حضور خود را در این مراسم به نمایش گذاشتند.

 امروز همه آمدند، زن و مرد، پیر و جوان همه و همه به میدان آمدند و وحدت ملی و اسلامی در حفظ آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی را در مقابل دیدگان جهان به نمایش گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان استان و علمای اهل تسنن نیز به صفوف به هم پیوسته مردم پیوسته‌اند.

گزارش‌های دریافتی از 11 شهرستان خراسان جنوبی حاکی است راهپیمایی روز قدس تا دورترین نقاط استان و مناطق عشایری و روستاهای مرزی با حضور پرشور مردم برگزار شد.

مردم کویر نشین خراسان جنوبی امسال هم در روز قدس با حضور تماشایی و بی نظیر خود در روز قدس، با وجود گرمای هوا دهان روزه به صننه آمدند تا مشتی بر دهان رژیم کودک کش اسرائیل و آمریکا بزنند‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، در حالی که هوا گرم است و خبری از باد و خنکی هوا نیست اما میدان ابوذر بیرجند مملو از جمعیتی است که قبل از آغاز مراسم راهپیمایی روز قدس خود را به میعادگاه رسانده اند .

اینجا میدان ابوذر بیرجند ساعت 9 صبح لحظه زه لحظه بر جمعیت افزوده می شود .

اینجا میدان ابوذر بیرجند زن و مرد پیرو جوان همه و همه آمدند تا با مشت های گره کرده شعارهای مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکای جنایتکار را سر دهند‌

اینجا میدان ابوذر بیرجند ساعت 9.30 دقیقه صبح زن و مرد پیر و جوان دختر و پسر همه آمده اند تا بار دیگر با حضور حماسی خود به دشمنان کور دل بگویند همه نقشه هایتان بر آب است .

اینجا میدان ابوذر بیرجند مردم در کنار مسئولین مردم در کنار خانواده های شهدا حضور دارند .

آری وز قدس توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شده است.

امام خمینی (ره) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت  اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. این پیام در واکنش به حمله نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی و همچنین بمباران جنوب لبنان صادر شد.

اکنون به چهل و چهارمین سالگرد انتخاب روز قدس رسیده‌ایم؛ همان روزی که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواسته که برای کوتاه کردن دست اسرائیل غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و از کلیه مسلمانان جهان دعوت کرده تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام کنند.

امروز و در چهل و چهار سالگی انقلاب اسلامی ایران ملت همیشه صحنه کشو‌رمان‌ بار دیگر با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس به گفتمان سازش و طرح‌های مغایر با استیفای حقوق حقه ملت فلسطین "نه" گفتند و تاکید کردند گفتمان مقاومت با شتاب و اقتدار روز افزون تا برچیدن بساط اشغالگران و آزادی سرزمین مقدس به پیش می‌رود.

گزارش خبرنگارما  از سراسر استان خراسان جنوبی حکایت از حضور پرشور مردم در راهپیمایی دشمن شکن قدس از ساعات اولیه صبح دارد و با وجود اینکه ساعت شروع مراسم از ساعت 9.45 در بیرجند  و در برخی شهرستانهای استان ساعت 10:30  اعلام شده بود، اما مردم از همان دقایق اولیه صبح در محل‌های تعیین شده حضور یافتند تا بار دیگر ‌با شعار "مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا" و " «نه» بزرگ جهان اسلام به «معامله قرن»" فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند و همان طور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ‌از بین رفتن رژیم صهیونیستی در 25 سال آینده را نوید دادند، اعلام کنند هر روز که می‌گذرد یک روز از عمر رژیم صهیونیستی کم خواهد شد ‌و ان‌شاالله با پای کار آمدن همه مسلمانان، رژیم صهیونیستی کمتر از 25 سال آینده از بین خواهد رفت.

مردم استان خراسان جنوبی  بی‌قرار برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس بودند 
دشمن هم هراسان و دلنگران از شکوه، بالندگی و وحدت مسلمانان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین؛ امروز کابوس دیگری را تجربه کرد «روز جهانی قدس»؛ نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران باقی ماند آن روزها کمتر کسی باور داشت که یک بزرگمرد مبارز همچون رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) با حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نامگذاری روز جهانی قدس؛ این روز را مانند برگ زرین و پرافتخاری در تاریخ به ثبت برساند.

مردم شهیدپرور، انقلابی و ولایت‌مدار استان خراسان جنوبی همانند گذشته زودتر از اینکه عقربه‌های ساعت به 9.45 دقیقه برسد جلوتر از زمان ومکان آماده خلق حماسه‌ای دیگر در استان کویری خراسان جنوبی ایران بودند پیر و جوان، خرد و کلان از کودک در کالسکه گرفته تا پیرمردان و پیرزنان عصا به دست همه و همه آمده بودند تا صدایشان را برای حمایت از مردم فلسطین بر گوش آمریکا و اسرائیل غاصب فریاد بزنند.

همه برای شرکت در این راهپیمایی بزرگ آمده بودند حتی کسانی که شاید چهره‌شان انقلابی و مذهبی نبود اما برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین با مشتی گره کرده فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند.

در میان راهپیمایی، صدای سرود کودکانی که شعر زیبا و بسیار شنیدنی «سلام فرمانده» را می‌خواندند دل هر روزه‌دار و مومنی را به خود جلب می‌کرد شعری بسیار زیبا و دوست داشتنی که همه از شنیدنش لذت بردند آن‌طرف‌تر شنیدن دعای فرج معنویت راهپیمایی را دو چندان کرد.

رفت و آمد خودروهایی که بلندگوهایشان شعرهایی با محوریت فلسطین را پخش می‌کردند دل هر فردی را به سمت مسجدالاقصی پر می‌داد

بهرامی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در بیرجند گفت: آمده‌ام در این راهپیمایی شرکت کنم تا با حضورم در این راهپیمایی دشمن را نابود کنم؛ خدا شاهد است از دیشب بی‌قرار بودم تا هرچه زودتر صبح شود و خودم را به این راهپیمایی بزرگ برسانم و الان هم یک ساعت و نیم زودتر از شروع مراسم در این خیابان حاضر شدم و خیلی خوشحالم بعد از دو سال بالاخره شاهد حضور گسترده مردم در این روز مقدس هستم.

وی افزود: ن با دهان روزه از شمال شهر پیاده آمده‌ام تا در این راهپیمایی شرکت کنم چون احساس تکلیف می‌کنم ما به شهدا و انقلاب اسلامی مدیون هستیم آمده‌ام تا دین خودم را ادا کنم.

آری مردم ولایی و همیشه در صحنه امروز با دهانی روزه وارد میدان شدند و یکبار دیگر حمایت خودشان را از ملت مظلوم و مقتدر فلسطین اعلام کردند و نفرت و انزجار خودشان را علیه رژیم جعلی، سفاک و کودک‌کش اسرائیل فریاد زدند.

روز قدس اعلام همبستگی مسلمانان جهان علیه ستمگران است

مولانا غلام‌حیدر فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند درجمع راهپیمایان روز قدس در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: زنده نگهداشتن روز قدس و حرکت جهانی مسلمانان در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین زمینه نابودی اسراییل و حامیانش را فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: روز قدس روز همبستگی و حمایت مسلمانان جهان از ملت مظلوم فلسطین و مبارزه با ظلم و ستم استکبار و رژیم جنایتکار صهیونیستی است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه  در راهپیمایی روز قدس و اعلام حمایت مسلمانان از ملت فلسطین موجب دلگرمی آنان می‌شود تصریح کرد: این حضور تقویت مردم فلسطین و تضعیف رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را به دنبال خواهد داشت.

مولانا غلام‌حیدر فاروقی تصریح کرد: روز قدس اعلام همبستگی مسلمانان جهان علیه ستمگران است

 وی بیان کرد: راهپیمایی روز قدس حرکتی برای اتحاد و انسجام جهان اسلام و آزاد کردن قبله اول مسلمین از اشغال صهیونیست‌هاست تا روزی برسد که این جرثومه فساد در بین کشورهای اسلامی از بین برود.

امام جمعه اهل سنت بیرجند افزود: دشمن همیشه از صدر اسلام تاکنون از تفرقه مسلمانان سوء‌استفاده کرده و می‌داند تفرقه سبب ناتوانی مسلمانان می‌شود همانطور که در قرآن کریم هم آمده است اگر مسلمانان نزاع پیدا کردند فرصت اتحاد از دست خواهد رفت.

وی گفت: اگر همه مسلمانان و رهبران کشورهای اسلامی با هم متحد شوند به زودی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی آزاد خواهد شد.

مولانا فاروقی اظهار داشن: امروز اگر جمعیت یک میلیارد و 800 میلیونی مسلمانان با هم متحد شوند رژیم صهیونیستی یک ساعت هم توان مقابله با مسلمانان را نخواهد داشت  بنابراین تفرقه بین مسلمان موجب شده آنها علیه مسلمانان فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/250/.

نظر شما