شناسهٔ خبر: 59659386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طنین فریاد حمایت از فلسطین در خراسان جنوبی + فیلم

بیرجند - ایرنا - امسال هم طبق قرار هر سال قشرهای مختلف مردم خراسان جنوبی همگام با سایر هموطنان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند و فریاد آزادی قدس در این دیار طنین‌انداز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، راهپیمایی روز قدس امروز جمعه بیست و پنجم فروردین مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر جهان و کشور در بیش از ۹۰ نقطه خراسان جنوبی با حضور گسترده مردم به سمت مسیرهای راهپیمایی و میعادگاه نماز جمعه برگزار می‌شود تا مردم بصیر و موقعیت‌شناس این استان بار دیگر انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم کودکش صهیونیستی فریاد بزنند.

راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۲ در مرکز استان حوالی ساعت ۱۰ امروز از میدان ابوذر بیرجند آغاز شد و در مسیر خیابان ارتش و بلوار پاسداران تا مسجد امام حسین (ع) ادامه دارد.

میدان ابوذر بیرجند

آحاد مردم انقلابی و روزه‌دار از گوشه و کنار ساعاتی قبل در این مکان جمع شدند و برخی شهروندان نیز به‌ صورت خانوادگی در این اجتماع ملی و مردمی شرکت کرده‌اند.

هنوز ساعتی به شروع راهپیمایی باقی نمانده بود که قشرهای مردم خود را به محل‌های آغاز راهپیمایی رساندند تا همپای هم در مسیر آزادی قدس شریف گام بردارند.

جمعی از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در ضلع شمالی میدان ابوذر بیرجند با در دست داشتن پرچم مقدس ایران و پرچم فلسطین حضور خود را در این مراسم به نمایش گذاشتند.

زن و مرد، پیر و جوان همه و همه امروز بار دیگر به میدان آمدند تا وحدت ملی و اسلامی در حفظ آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی را در مقابل دیدگان جهان به نمایش بگذارند.

حضور دهه هشتادی و دهه نودی‌ها در این راهپیمایی نیز مانند سایر مراسم ملی و مذهبی پررنگ است و هر کدام به طریقی سعی در انتقال پیام خود دارند. 

برخی تنها آمده‌اند اما عده‌ای به همراه خانواده حضور یافتند حتی کودکان و نوزادان در کالسکه نیز از این قافله عقب نمانده‌اند تا از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی ابراز انزجار کنند.

خیابان ارتش بیرجند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسوولان استان و علمای اهل تسنن نیز به صفوف مردم پیوسته‌اند.

گزارش‌های دریافتی از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی حاکی است راهپیمایی روز قدس تا دورترین نقاط استان و مناطق عشایری و روستاهای مرزی با حضور پرشور مردم برپا شد.

شعار محوری روز جهانی قدس ۱۴۰۲ "فلسطین، محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی" است.

نظر شما