شناسهٔ خبر: 59645960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور پرشور مسلمانان در راهپیمایی روز قدس ضربه مهلکی بر پیکره امپریالیسم بین‌الملل است

اراک - ایرنا - روز جهانی قدس مناسبتی است که جایگاه و شان خود را از شجاعت و مقاومت اسلامی گرفته و یادمانی ماندگار در عرصه حمایت از مظلوم و بیداری اسلامی است که حضور پرشور مسلمانان در نقاط مختلف جهان در راهپیمایی این روز ضربه مهلکی بر پیکره امپریالیسم بین الملل خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اگرچه هر برگ از حماسه ماندگار قدس آغشته به خون مظلومان است اما این روز به گفتمانی قدرتمند در جهان تبدیل شده که اساس آن توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گذاشته شد و اکنون به گردهمایی آگاهانه امت اسلامی در برابر تفکر استعماری و زیاده خواهی ابرقدرت‌ها تبدیل شده است.

۱۶ مرداد سال ۵۸ در حالی که کمتر از یک سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گذشته بود، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در اقدامی هوشمندانه از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند و اعلام کرد کرد که روز قدس فقط خاص کشور فلسطین نیست بلکه این حرکت نوعی خیزش بیدارگونه علیه ظلم است.

طراحی هوشمندانه روز جهانی قدس و فرصت سازی برای نشان دادن وحدت و اراده امت اسلامی در قبال حل مسئله فلسطین و دفع غده سرطانی اسرائیل به عنوان اولویت اول جهان اسلام توسط حضرت امام خمینی (ره) یک تصمیم راهبردی بود که در ۴۴ سال اخیر سبب شد در میدان رقابت سنگین و تنازع بین قدرت‌های جهانی، آرمان آزادی قدس شریف به مثابه یک ضرورت حتمی و تاریخی پلی به گذشته، حال و آینده آحاد مسلمانان عالم ایجاد کند.

اشغال فلسطین سرآغاز طرح بزرگ صهیونیسم علیه توانایی‌های مسلمانان بود اما مقاومت فلسطین و موضع‌گیری ملت‌های مسلمان، از موفقیت این طرح جلوگیری کرد و ابتکار آرآمد رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران صاعقه‌ای بر سر صهیونیست‌ها و حامیان آن‌هاشد که هر سال با توان مضاعفی تکرار می‌شود.

مقاومت اسلامی در فلسطین و جنوب لبنان شریان تفکر بیداری در برابر ظلم است که چون خونی جوشان ادامه دارد و تا بازگرداندن جایگاه کریمانه امت اسلامی در این سرزمین دنبال می‌شود.

روز قدس نماد وحدت امت اسلام در حمایت از مظلومان است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: روز قدس را باید روز وحدت و همگرایی امت اسلامی و مقابله با تلاش مستکبران و رژیم غاصب صهیونیستی در تشدید واگرایی و ایجاد ائتلاف‌های شیطانی در راستای گسترش تضاد و اختلاف بین‌المللی و مذاهب اسلامی دانست.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» افزود: هرچند روز قدس در همه جهان گرامی داشته می‌شود اما کانون توجهات جهانی در روز قدس به ایران است و راهپیمایی در نقاط مختلف ایران نماد و سمبل بیدار بودن نهضت ضد صهیونسیتی و ظلم ستیزی و دفاع از مظلومان است.

وی ادامه داد: روز جهانی قدس به عنوان فراخوان جهانی امام راحل مبتنی بر فطرت رهایی بخش و آزادی خواه انسان‌هاست از این رو، گذشت زمان از رونق و شکوه روز قدس نمی کاهد بلکه هر سال بر شکوه این گردهمایی بزرگ افزوده می‌شود و این استمرار بر ظلم ستیزی در نهایت به پیروزی حق بر باطل خواهد انجامید.

امام جمعه اراک افزود: دنیای اسلام باید یکپارچه از ملت مظلوم فلسطین دفاع کند و در این راستا همه باید همبستگی داشته باشند و بر اساس فرموده امام راحل، اگر هر مسلمان یک سطل آب بر روی اسرائیل بریزد این رژیم غاصب را آب خواهد برد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد: بدون شک مردم استان مرکزی در راهپیمایی روز قدس همگام و همنوا با دیگر مسلمانان به خصوص ملت شریف ایران اسلامی حضور چشمگیر خواهند داشت و ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری جنایت‌های رژیم جعلی اسرائیل را محکوم می‌کنند.

روز قدس روز فریاد مظلومیت مسلمانان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: روز قدس روز فریاد مظلومیت مسلمانانی است که در اقصی نقاط جهان قربانی جهالت فرهنگی، وابستگی سیاسی و استعمار و استکبار جهانی هستند.

«بهنام نظری» افزود: رژیم صهیونیستی تهدیدی بالقوه و بالفعل برای امنیت و آرامش و موجودیت مسلمانان است، از این روی امام خمینی (ره) از این رژیم با عنوان غده سرطانی نام بردند بدین معنا که وجود و حضور این رژیم با موجودیت مسلمانان و جهان اسلام جمع ناشدنی است.

وی ادامه داد: روز جهانی قدس تجلی‌گاه حمایت مسلمانان در سراسر جهان از انتفاضه ملت فلسطیطن است و حضور گسترده در این راهپیمایی این روز وظیفه تمامی اقشار جامعه در حمایت از مردم ستمدیده فلسطین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: نه تنها مردم مسلمان ایران بلکه تمامی مسلمانان بیدار و آگاه جهان باید در اعـلام انزجار از اقدامات نژاد پرستانه اسرائیل در این راهپیمایی حضوری گسترده داشته باشند.

نظری تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم تا درآخرین جمعه ماه مبارک رمضان که توسط امام خمینی (ره ) روز جهانی قدس نامگذاری شده باحضوری گسترده حمایت خود از ملت ستمدیده فلسطین را به جهانیان نشان داده و با آرمانهای امام تجدید میثاق کنیم.

روز قدس نماد دفاع از ارزش‌های والای اسلامی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: روز قدس روز اتحاد تمامی مسلمانان و دفاع از ارزش‌های ناب دین مقدس اسلام است و مسلمانان جهان باید با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس اتحاد و یکپارچگی خود را به جهانیان نشان دهند.

حجت‌الاسلام «عبدالله واحدی» افزود: مسلمانان تنها در صورت همدلی و ایستادگی در برابر تجاوزات دشمنان اسلام و مقابله با آنان می‌توانند از دین مقدس اسلام و ارزشهای ناب اسلامی خود دفاع کنند.

وی شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را در حکم جهاد در راه خدا دانست و گفت: حکومت اسراییل مولود تبانی شوم قدرت‌های استکباری برای مبارزه با اسلام است و اعلام انزجار از جنایات این رژیم غاصب یک وظیفه همگانی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: قدس متعلق به همه مسلمانان جهان است و حمایت از مردم مظلوم فلسطین نیز وظیفه همگانی است.

حجت‌الاسلام واحدی اضافه کرد: مردم ایران با حضوردر راهپیمایی روز قدس، خط بطلانی برتبلیغات سوء دشمنان خواهند کشید و بار دیگر اتحاد و یکپارچگی خود را به منصه ظهور خواهد رساند.

راهپیمایی روز قدس در بیش از ۱۰۰ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: راهپیمایی روز قدس امسال با حضور پرشور و آگاهانه مردم در ۱۰۰ نقطه این استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «هادی خلیلی» افزود: راهپیمایی روز قدس امسال پس از ۲ سال شرایط کرونایی برگزار می‌شود و انتظار است مردم مومن و روزه ‌دار استان مرکزی با حضور پرشور و گسترده خود در این راهپیمایی، همگام و هم صدا با سایر مسلمانان جهان و مردم محروم و مظلوم فلسطین اشغالی، بار دیگر ندای عدالت طلبی و حقیقت جویی را سردهند.

وی بیان کرد: انتظار است شرکت کنندگان در راهپمایی روز قدس، نسبت به زدن ماسک توجه ویژه داشته باشند و بار دیگر با حضور پرشور خود حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: قشرهای مختلف مردم شهرها و روستاهای استان ساعت ۱۱ روز جمعه نهم اردیبهشت‌ ماه جاری از مسیرهای اعلام شده به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه حرکت می‌کنند و یکصدا ندای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر خواهند داد.

حجت‌الاسلام خلیلی اظهار داشت: آیین راهپیمایی روز قدس شهر اراک از میدان شهدا آغاز شده و با عبور از پل خیبر و خیابان‌های محسنی و شیخ فضل الله نوری در مصلای بیت المقدس پایان می‌یابد.

نظر شما