شناسهٔ خبر: 59636488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان:

خرم‌آباد بیشترین تغییر غیرمجاز کاربری زمین‌های کشاورزی را در استان دارد

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان گفت: بیشترین موارد تغییر غیرمجاز کاربری زمین های کشاورزی استان در سال گذشته با ۵۵۸ مورد مربوط به شهرستان خرم‌آباد بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سرهنگ مسلم مویدی در حاشیه جلسه تغییر کاربری اراضی اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و ۴۳ مورد شناسایی تغییر کاربری در سطح استان صورت گرفته که بیش از نیمی از این موارد در مرکز استان بوده است.

وی افزود: در مجموع پارسال گشت های حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات استان حدود ۱۳۳هزار و ۹۶۵ کیلومتر اراضی را مورد رصد و پایش قرار دادند که به دنبال این شناسایی ها و صدور اخطاریه ها طی سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۰ مورد تبصره ۱و ۲ ماده ۱۰ اجرا و نسبت به آزادسازی زمین ها اقدام شد که نسبت مشابه سال قبل رشد چشمگیری داشته است

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان تاکید کرد: ضروری است افراد پیش از هرگونه ساخت و ساز، استعلام‌های لازم را در خصوص چگونگی ارائه مجوز و قابلیت انجام کار اخذ کنند چراکه در صورت شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز، اقدام های قانونی به عمل خواهد آمد.

شرهنگ مویدی گفت: مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است بنابراین انتظار می رود شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ اطلاع دهند.

نظر شما