شناسهٔ خبر: 59536039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس زنجان: شهروندان مراقب فعالیت شرکت‌های هرمی باشند

زنجان - ایرنا- رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: شهروندان مراقب فعالیت برخی شرکت‌های هرمی چون لیورپل، سولار، ترانوست و تتر باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس "سرهنگ محمد علی آدینه لو" روز پنجشنبه در تشریح این خبر، اظهار داشت: با توجه به بررسی های به عمل آمده اخیرا" شرکت هایی تحت عنوان شرکت سرمایه گذاری ارزی با نام هایی از قبیل لیورپل، سولار، ترانوست و تتر در فضای مجازی از طریق عضو یابی اینترنتی فعالیت می کنند که در مرحله نخست ثبت نام و عضویت در سایت طراحی شده می باشد و سپس با فرستادن لینک دعوت برای دوستان و آشنایان خود آنها را نیز تشویق به عضویت در سایت های پیش بینی شده می کنند.

وی با بیان اینکه این فرایند دسیسه هرمی تلقی شده و اخیرا نیز عده ای در برخی از استانهای کشور در این حوزه فعالیت می کنند، افزود: ماهیت تبلیغی این قبیل شرکتها کلاهبرداری است و با ارائه خدمات ماینینگ بیت کوین و کسب سود، هم از طریق ماینینگ و هم از طریق معاملات بازار سهام فعالیت می کنند.

این مسوول گفت: این شرکت ها ادعاهای دروغین از قبیل سرمایه گذاری در طرح های درآمدزایی، پرداخت سودهای ثابت ماهانه به سرمایه گذاران، پاداش درصدی چشمگیر به ازای معرفی افراد جدید برای عضوگیری و تعادل در افراد زیرمجموعه را وعده می دهند که این طرح در زمره فعالیت های هرمی قرار می گیرد.

" سرهنگ آدینه لو" با بیان اینکه این شرکت ها طی چند سال اخیر به صورت پنهانی و زیرزمینی فعالیت غیر قانونی خود را شروع کرده اند، گفت: در دسیسه های هرمی صرفا پول جابه جا می شود و کالایی وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد صوری است بنابراین این شرکت‌ها افراد را با وعده های خارق العاده درآمدزایی در رشد سریعتر شبکه خود ترغیب می کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت در شرکت های هرمی به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور محسوب شده و پیگرد قانونی دارد، گفت: پیشنهاد دعوت به کار و استخدام در وزارتخانه ها، سازمان های دولتی و شرکت های معتبر با درآمد زیاد یکی از ترفندهای شرکت های هرمی است.

رئیس پلیس آگاهی استان در ادامه ضمن هشدار به شهروندان با بیان اینکه اعضای شرکت های هرمی در پی جذب سرمایه های مردم هستند، عنوان کرد: شهروندان از هرگونه فعالیتی که ادعای درآمدی غیرعادی دارد، برحذر باشند چرا که آن فعالیت ممکن است هرمی باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه از هرگونه فعالیتی که دریافت سود آن منوط به وارد کردن اعضای جدید باشد می بایست برحذر بود، خاطرنشان کرد: نحوه فعالیت شرکت های هرمی در سایت ایران هشدار اطلاع رسانی شده است که هموطنان می توانند با مراجعه به این سایت اطلاعات جامعی در خصوص فعالیت شرکت های هرمی کسب کنند.

کشف ماینرهای میلیاردی در زنجان
فرمانده انتظامی شهرستان زنجان از کشف ۱۰۶ دستگاه ماینر غیر مجاز در یک کارگاه تولیدی خبر داد.

سرهنگ "داود مرسلی" با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه روی شهرستان زنجان با انجام اقدامات اطلاعاتی از راه اندازی مزرعه استخراج ارز دیجیتال در یک کارگاه تولیدی در یکی از شهرک های صنعتی زنجان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از تکمیل و اطمینان از صحت اطلاعات خود با انجام هماهنگی قضائی به کارگاه تولیدی مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از محل ۱۰۶ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیر مجاز را کشف کردند.

سرهنگ مرسلی با بیان اینکه مبارزه با استخراج ارزهای دیجیتال غیر مجاز به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان درخواست کرد: چنانچه از فعالیت غیرمجاز اشخاص در این زمینه مطلع شدند می توانند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

اجرای طرح زاجرات با کشف ۱۳ فقره سرقت
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از اجرای طرح زاجرات با کشف ۹ دستگاه خودرو مسروقه و ۱۳ فقره انواع سرقت خبر داد.

سرهنگ "محمد مهدیخانی " اظهار داشت: در راستای مبارزه مؤثر و یکپارچه با جرم سرقت، ضمن ارتقای توان عملیاتی با هدف افزایش کمی و کیفی کشفیات و به حداقل رساندن فاصله زمانی وقوع تا کشف ماموران انتظامی شهرستان اقدام به اجرای طرح ضربتی زاجرات(مقابله با اشرار و اراذل و اوباش) در سطح شهرستان کردند.

سرهنگ مهدیخانی ضمن اشاره به توفیقات این طرح که شامل کشف ۹ دستگاه خودرو مسروقه، چهار فقره سرقت اماکن خصوصی، باغ‌ها و مزارع و سرقت های خرد بود، گفت: در این خصوص ۱۰ سارق ، ۳۸ نفر معتاد متجاهر و پنج نفر محکوم متواری دستگیر شدند و پرونده قضایی تشکیل شد و اقدامات قانونی در حال انجام است.

فرماندهی انتظامی شهرستان ابهر در ادامه با هدف پیشگیری از سرقت منزل در ایام ماه مبارک رمضان به شهروندان توصیه کرد: در هنگام ترک منزل و رفتن به مساجد و تکایا و یا مسافرت، از قفل مناسب و تجهیزات بازدارنده اعم از دزدگیر یا دوربین مداربسته استفاده کنند و اموال خود را به افراد امین بسپارند.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

نظر شما