شناسهٔ خبر: 59458020 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار خطیب مسجد الاقصی نسبت به «دسیسه بزرگ» صهیونیست‌ها

تهران-ایرنا- به دنبال تحولات اخیر سرزمین‌های اشغالی و جلوگیری صهیونیست ها از ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی، خطیب مسجد الاقصی نسبت به «دسیسه بزرگ» صهیونیست‌ها برای این مکان مقدس هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری فلسطینی شهاب، شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی در سخنانی در این باره اظهار داشت: رژیم اشغالگر در حال آماده سازی یک دسیسه بزرگ برای مسجد الاقصی همزمان با عید یهودی موسوم به «عید پاک» و یورش به این مکان مقدس طی چهارشنبه هفته جاری است.

وی گفت: شهرک نشینان صهیونیست پا از حد فراتر گذاشته و اکنون خواستار یورش به مسجد الاقصی از تمامی جهات شده‌اند.

صبری ادامه داد: این تجاوزات با هدف تسلط بر مسجد الاقصی و قدس اشغالی و در نهایت یهودی سازی آن صورت می‌گیرد.

خطیب مسجد الاقصی در ادامه رژیم صهیونیستی را مسئول پیامدهای این اقدامات دانست.

این اقدامات صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی درحالی صورت می‌گیرد که فلسطینی‌ها نیز خواستار تشدید تحصن در این مکان مقدس با هدف ناکام گذاشتن توطئه‌ها و جنایات صهیونیست‌ها شده‌اند.

برخی از منابع رسانه‌های ساعات اولیه صبح از شهادت یک جوان فلسطینی در تیراندازی نظامیان اشغالگر امروز به سمت وی ‌در مقابل باب السلسله در مسجد الاقصی خبر دادند.

این جوان فلسطینی که در نتیجه شلیک نظامیان به شهادت رسید، محمد خالد العصیبی ۲۶ ساله ساکن روستای حوره در النقب در کرانه باختری رود اردن است.

تیراندازی در اطراف مسجد الاقصی با وجود آن صورت می گیرد که به بیش از ۲۵۰ هزار نماز در نماز عشاء و تراویح در مسجد الاقصی حضور پیدا کردند و دومین نماز جمعه ماه رمضان نیز با حضور ۲۵۰ هزار فلسطینی در مسجد انجام شد. الاقصی آقامه شد.

نمازگزاران فلسطینی امشب خود را از نقاط مختلف سرزمین فلسطین به شهر اشغالی قدس می رسانند تا در نماز عشاء و تروایح ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی حضور یابند.

حضور این نمازگزاران با استقرار تعداد زیادی از نیروهای نظامی رژیم اشغالگر قدس در ورودی ها و بخش داخل قدیمی شهر قدس و مسجد الاقصی و همچنین مراکز ایست و بازرسی اطراف آن به ویژه کرانه باختری همراه بوده است.

نظر شما