شناسهٔ خبر: 67533084 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

رئیس آنروا دوباره زنگ خطر در غزه را به صدا درآورد/ آوارگی باید متوقف شود

اقتصادنیوز: فیلیپ لازارینی، رییس «آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی» (آنروا) خواستار توقف آوارگی ساکنان غزه پس از دستورات جدید تخلیه مناطق خان یونس و رفح توسط اسرائیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، لازارینی در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: «این چرخه پیوسته جابجایی، گرفتاری در وضعیت بقا و ناامیدی باید متوقف شود.»

این مقام سازمان ملل افزود که این بزرگترین دستور تخلیه مردم غزه از ماه اکتبر بوده که تقریباً 250 هزار نفر را تحت تأثیر قرار داده است که اکثر آنها قبلاً چندین بار آواره شده اند.

لازارینی، ادامه داد:«مردم جایی برای رفتن ندارند. آنها ناامیدانه به دنبال ایمنی هستند و سازه‌های موقتی را اغلب در آوار ساختمان‌های بمباران‌شده ایجاد می‌کنند. خطرات چنین وضعیتی به خصوص برای کودکان غزه زیاد است.»

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین(آنروا) روز پنجشنبه زنگ خطر را درباره تشدید گرسنگی در غزه به صدا درآورد.

خبر مرتبط
درخواست وزیر دفاع آمریکا برای کاهش تنش در غزه

اقتصادنیوز: وزیر دفاع آمریکا در تماسی تلفنی با وزیر جنگ اسرائیل، چالش‌های امنیتی منطقه را مورد بحث قرار داده و خواستار «کاهش تنش» شد.

آنروا اعلام کرد: ساکنان غزه از گرسنگی فاجعه بار رنج می‌برند و کودکان به سبب سوءتغذیه و تشنگی جان می‌دهند.

از سوی دیگر دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد، ۳۵۰۰ کودک زیر ۵ سال به دلیل سوءتغذیه و سیاست گرسنگی اعمال شده از سوی ارتش رژیم اشغالگر علیه ساکنان نوار غزه به ویژه دو استان غزه و شمال با مرگ حتمی روبرو هستند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه آمده است: رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر گذشته به دنبال وخامت بخشیدن عمدی به اوضاع انسانی و غذایی در چارچوب جنگ نسل کشی علیه غیرنظامیان غزه است.

در ادامه این بیانیه آمده است بیش از ۹۵ درصد از نانوایی‌های دو استان غزه و شمال تعطیل شده است و این به دلیل کارشکنی اشغالگران در مسدودسازی گذرگاه‌های این منطقه و ممانعت از ورود سوخت اتفاق افتاده است.

خبر مرتبط
حماس با ورود هر نیروی خارجی به نوار غزه مخالفت کرد

اقتصادنیوز: جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای بر داخلی بودن مساله اداره نوار غزه در مرحله پساجنگ تاکید کرد.

این در حالی است که منابع پزشکی روز گذشته از شهادت یک کودک در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه به دلیل سوء تغذیه و کمبود دارو خبر دادند.

سه روز قبل نیز، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا اظهار داشت :ما نتوانستیم جنگ غزه را متوقف کنیم؛ جنگی که زیرساخت‌ها را ویران کرد و کودکان در آنجا به دلیل کمبود آب و غذا می‌میرند. علاوه بر این خود آنروا نیز هدف قرار گرفته و ۱۴۰ نفر از کارکنان این آژانس در غزه کشته شده‌اند. من تا کنون شاهد چنین سطحی از نقض و تخلفاتی علیه حقوق امدادگران نهادهای انسانی و بشردوستانه نبوده‌ام.

 

نظر شما