شناسهٔ خبر: 59406436 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در اردبیل

پلمب ۴۳ واحد تجاری به دلیل تخلف بهداشتی

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از پلمب و تعطیلی ۴۳ واحد تجاری و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و خوراکی به علت تخلفات بهداشتی در استان در اجرای طرح سلامت نوروزی مسافران و گردشگران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، دکتر محمد جعفرزاده با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و با توجه به تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان، تلاش می‌کنیم اجرای این طرح تا پایان ماه ضیافت الهی ادامه یابد، افزود: این طرح در ۲ حوزه نظارت بر مراکز عرضه تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن اقامتی و پایانه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت اجرا می‌شود.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه از زمان شروع این طرح حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ بار از مراکز یاد شده بازدید و بازرسی و ۳۵۰ مرکز و مکان نیز به علت تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شد، افزود: از زمان اجرای طرح سلامت نوروزی در استان اردبیل سه هزار و ۶۰۰ بار آب مصرفی مردم کلرسنجی و سه هزار و ۵۰۰ مورد با دستگاه‌های مخصوص از مواد غذایی غذاخوری‌ها و واحد‌های تهیه و توزیع خوراکی‌ها نمونه‌برداری شده و ۴۵ تن مواد غذایی نیز کشف و امحاء شده است.
دکتر جعفرزاده تصریح کرد: در مراکز جامع خدمات سلامت، خانه‌های بهداشت و مراکز شبانه‌روزی بهداشتی و درمانی استان نیز خدمات لازم به مردم ارائه می‌شود و بالغ بر ۵۰ هزار ویزیت پزشکی، پرستاری و آزمایشگاهی انجام شده است.
استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی جزو مقاصد اصلی گردشگران و مسافران نورزی است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان از افزایش ۶۳ درصدی تردد در مبادی ورودی و خروجی این استان از زمان شروع تعطیلات خبر داده است.

نظر شما