شناسهٔ خبر: 67515566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایرنا مطرح شد:

کارت حضور نمایندگان نامزدها در شعب انتخابات قم صادر شد

قم - ایرنا - فرماندار قم گفت: در راستای نظارت حداکثری بر فرایند اخذ رای و برگزاری انتخابات، کارت حضور در شعب اخذ رای برای نماینده نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قم صادر شد.

صاحب‌خبر -

عباس ذاکریان شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، عنوان کرد: در اجرای ماده واحده قانون حضور نمایندگان نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شعب اخذ رای و نظارت حداکثری نامزدها بر فرایند، این کارت ها صادر شده است.

وی ادامه داد: دیروز چهارشنبه آخرین مهلت دریافت اسامی افراد از ستاد تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان قم بود که برای تمامی اسامی و افراد معرفی شده توسط فرمانداری، کارت صادر و تحویل ستادها شد.

ذاکریان گفت: این افراد می‌توانند تا پایان فرایند اخذ رای و شمارش آرا و تنظیم صورت جلسات، بدون دخالت در امور اجرایی و نظارت در محل شعب حضور داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ۸۶۰ هزار قمی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و ۷۴۷ صندوق رأی ثابت و سیار نیز جهت برگزاری آن پیش‌بینی‌ شده‌ که از این‌ بین ۶۲۰ صندوق ثابت و ۷۱ صندوق نیز سیار است.

از مجموع ۷۴۷ صندوق، ۶۹۱ صندوق در شهرستان قم، قنوات، سلفچگان، خلجستان، ۲۹ صندوق در شهرستان جعفرآباد و شهر قاهان و ۲۷ صندوق نیز در شهرستان کهک و بخش فردو، دایر می‌شود.

یک میلیون و ۴۰۶ هزار نفر از جمعیت این استان ساکن شهرستان قم، حدود ۲۸ هزار نفر ساکن شهرستان جعفرآباد و نزدیک ۲۰ هزار نفر نیز ساکن شهرستان کهک هستند.

در استان قم ۴۹۲ هزار و ۲۹۳ خانوار شهری و ۹ هزار و ۵۰۸ خانوار روستایی وجود دارد، ۷۱۰ هزار نفر از جمعیت استان قم را مردان و ۶۹۵ هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

نظر شما