شناسهٔ خبر: 59308494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۲ هزار و ۵۴۲ تخت برای اقامت گردشگران نوروزی در استان مرکزی آماده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۵۴۲ تخت در ۸۷۷ اتاق در اماکن اقامتی استان شامل هتل‌ها، میهمان پذیرها و اقامتگاه‌های بوم گردی برای اسکان گردشگران نوروزی آماده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از مرکزی ، مصطفی مرزبان  روز یک‌شنبه در اراک گفت : اماکن اقامتی استان شامل ۱۸ هتل، پنج میهمانپذیر، ۲۸ اقامتگاه بوم گردی، ۶۰ مرکز تن درستی و سلامت(آبگرم) و ۱۲ خانه مسافر است که برای پذیرایی و خدمت دهی به مسافران نوروزی آماده شده‌اند.

وی بیان کرد: ۲۱۶ سوئیت نیز در مراکز اقامتی و گردشگری استان با ظرفیت مناسب آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: علاوه بر اماکن اقامتی مربوط به بخش خصوصی، به منظور اسکان مسافران نوروزی در استان از سایر ظرفیت‌ها مانند فضاهای آماده سازی شده مدارس نیز استفاده می‌شود.

مرزبان افزود: شیوع کرونا در سال‌های اخیر موجب شد تا فعالان حوزه اقامت گردشگران استان مرکزی بیش از ۵۰ میلیارد ریال خسارت ببینند.

وی اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی توسط بازرسان در ایام نوروز کنترل می‌شود و در صورت تخطی از دستورالعمل‌های بهداشتی در نوبت اول تذکر و در نوبت دوم واحد مربوطه مهر و موم خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با همکاری جامعه هتلداران استان، بازدیدهای نظارتی از اماکن اقامتی برای خدمات دهی مطلوب به گردشگران نوروزی از اوایل اسفند ماه آغاز شده و تمامی واحدها مورد بازرسی قرار گرفتند.

مرزبان افزود: بازرسی‌های مرحله دوم از اماکن اقامتی استان نیز با هدف نظارت بر رعایت نرخ‌های مصوب، نکات بهداشتی و سایر موارد ابلاغی از هفته گذشته آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

بیش از ۲ هزار مکان تاریخی گردشگری و بیش از ۱۵ موزه استان مرکزی آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما