شناسهٔ خبر: 67454763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ممنوعیت فعالیت های منجر به آلودگی هوا در اصفهان

در پی تشدید کانون‌های گرد و خاک، فعالیت‌های منجر به تشدید آلودگی هوا در استان اصفهان ممنوع شد.

صاحب‌خبر -

ممنوعیت فعالیت های منجر به آلودگی هوا در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در حاشیه جلسه شب گذشته کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استانداری اصفهان به قرار گرفتن دوباره شاخص آلودگی هوای اصفهان در وضعیت ناسالم اشاره کرد و گفت: در پی تشدید کانون‌های گردوخاک، فعالیت‌های منجر به تشدید گرد و خاک و آلاینده‌ها از جمله خاکبرداری، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز، همچنین فعالیت معادن و حمل و نقل خاک و گچ در این روز‌ها ممنوع است.
منصور شیشه فروش همچنین بر ضرورت کاهش فعالیت صنایع آلاینده استان با نظارت محیط زیست و همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد.
وی افزود: افزایش دما، وزش باد، ماندگاری گرد و خاک و کاهش میدان دید به شعاع ۲ تا پنج کیلومتر در مناطق شمال، شرق، مرکز و جنوب استان تا پایان هفته جاری استمرار دارد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر استفاده از ماسک استاندارد، ممنوعیت ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضای باز در شرایط گرد وخاک و رعایت اصول ایمنی تردد در محور‌های جاده‌ای با توجه به کاهش شعاع دید تاکید کرد.
شیشه فروش افزود: از ابتدای امسال تاکنون بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست ۱۵ روز ناسالم و بر اساس محاسبه شاخص ازن در ایستگاه‌های شهرداری ۲۸ روز ناسالم در اصفهان ثبت شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه وضعیت بیش از یک میلیون هکتار کانون فرسایش بادی در استان بحرانی است، گفت: ۱۵۰ هزار هکتار از این کانون‌ها در شهرستان‌های خور و بیابانک، نایین، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، اصفهان، برخوار، نطنز، هرند، ورزنه، کوهپایه، گلپایگان، شهرضا و جرقویه در اولویت اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی، نهالکاری، آبخیزداری و سایر روش‌های کنترلی است.
منصور شیشه‌فروش افزود: علاوه بر کانون‌های داخل استان اصفهان در مناطق هم‌مرز با یزد، قم، خراسان جنوبی و سمنان نیز بدنبال خشکی رودخانه زاینده رود و کمبود منابع آب‌های سطحی، اراضی کشاورزی رها شده که در آنها تحت تأثیر کانون‌های داخلی و نقطه‌ای با پدیده خیزش گرد و خاک مواجه هستیم.
وی گفت: وزارت نیرو و سازمان‌های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی با تامین حقابه‌های قانونی، زیست محیطی و کشاورزی در حوضه زاینده رود لازم است برای اجرای برنامه جامع مقابله با گرد و غبار و تأمین اعتبار برای کنترل کانون‌های فرسایش بادی بحرانی اقدام کنند.
وی ادامه داد: مساحت کانون‌های فرسایش بادی در استان در وضعیت بحرانی به میزان یک میلیون و ۵۰۵ هزار هکتار شناسایی شده است.

نظر شما