شناسهٔ خبر: 59309100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز به کار ستاد خدمات سفر / افزایش ۲۰ درصدی سفرهای نوروزی به کرمان

کرمان - ایرنا - پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان در حالی خبر از آغاز به کار ستاد خدمات سفر نوروزی می‌دهد که افزایش ۲۰ درصدی حضور مسافران نورزی را از ۲۵ اسفند سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابهه سال گذشته به نقل مدیرکل این اداره مورد اشاره قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کرمان با حضور استاندار و معاون عمرانی وی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر و دیگر اعضای ستاد خدمات سفر این استان در محل پارک مسافر کرمان در حالی آغاز به کار کرد که حضور مسافران نوروزی در این استان از ۲۵ اسفند سال جاری آغاز شده است.

استاندار کرمان: پیش بینی می شود نوروز ۱۴۰۲ مسافران زیادی وارد استان شوند

استاندار کرمان در این آیین با اشاره به اینکه در نوروز ۱۴۰۲ بهار طبیعت و بهار قرآن با یکدیگر تقارن پیدا کرده‌اند و امیدواریم موجب خیر و برکت برای همگان باشد گفت: طی تعطیلات نوروز برخی از دستگاه‌های اجرایی مانند میراث‌فرهنگی، هلال احمر، اورژانس، پلیس راهنمایی و ... به صورت مستقیم با مسافران نوروزی در ارتباط هستند و برخی دیگر باید این دستگاه‌ها را به صورت غیرمستقیم حمایت کنند.

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه ورودی‌های استان، پیشانی کرمان به شمار می‌روند و نخستین برخورد با مسافران در این محل انجام می‌شود افزود: اقلام تبلیغاتی برای معرفی اماکن تاریخی، مساجد و مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین نقشه‌هایی برای راهنمایی مسافران برای سوق دادن آنها به محل‌های اسکان در ورودی‌های استان توزیع شود.

وی اظهار داشت: در کنار مهیا بودن مراکز اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و خانه‌های بوم‌گردی، ۳۰۰ مدرسه نیز برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده که مسافران می‌توانند از آنها استفاده کنند.

فداکار با بیان اینکه نوروز ۱۴۰۲ مسافران زیادی وارد استان کرمان خواهند شد که این پیش‌بینی براساس آمار ارائه شده به ستاد مرکزی خدمات سفر ارائه شده است گفت: باید تلاش کنیم سفری ایمن برای مسافران و گردشگران ورودی به کرمان فراهم کنیم که در این زمینه رسانه ها می تواند کمک کنند.

آغاز به کار ستاد خدمات سفر / افزایش ۲۰ درصدی سفرهای نوروزی به کرمان

افزایش ۲۰ درصدی مسافران نوروزی استان کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز از حضور مسافران نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ در این استان خبر داد و گفت: تاکنون نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش ورود مسافر به استان را داشته‌ایم.

فریدون فعالی با بیان اینکه هیچ مشکلی در زمینه اقامت مسافران نوروزی نداریم گفت: تمامی مراکز اقامتی استان کرمان همچون هتل، مهمانپذیر، پانسیون، خوابگاه، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه مسافر و همچنین مدارس این استان آمادگی لازم را برای اقامت و اسکان مسافران نوروزی را دارند.

وی به کتاب الکترونیکی "دل عالم" که تمامی مشخصات و اطلاعات جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری را در خود جای داده اشاره کرد و افزود: این کتابچه که به هشت زبان دنیا ترجمه شده را می توان با دریافت کیوآرکد بارگذاری کرد.

فعالی خاطرنشان کرد: تمامی سایت های گردشگری و همچنین اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر آماده حضور مسافران نوروزی در استان کرمان هستند.

آغاز به کار ستاد خدمات سفر / افزایش ۲۰ درصدی سفرهای نوروزی به کرمان

افزایش ساعت کار موزه‌های استان کرمان در نوروز ۱۴۰۲

همچنین معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان نیز از افزایش ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی این استان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ و ماه رمضان خبر داد.

مجتبی شفیعی با اشاره به تقارن نوروز ١٤٠٢ با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برای استفاده بیشتر مسافران نوروزی از موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی این استان ساعت کار این اماکن از ساعت ١٠ تا ۲۲ تعیین شده است.

وی تصریح کرد: موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی تحت پوشش این اداره‌کل از ٢٥ اسفندماه ۱۴۰۱ پذیرای مسافران نوروزی است.

شفیعی ادامه داد: استان کرمان دارای بیش از ۲۰ موزه مشارکتی و غیرمشارکتی است که در ایام نوروز بیشترین تعداد بازدید کننده را دارند.

به گزاش ایرنا کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

نظر شما