شناسهٔ خبر: 59223892 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت توجه به نشانه های عفونت ویروسی

بیماری ویروسی آنفلوانزا در ماه‌های آخر سال به دلیل سرد و گرم شدن هوا، معمولا بیشتر می‌شود. در این شرایط، مهم است که بدانیم این ویروس چه کاری با بدن انجام می دهد و چگونه می‌توان عفونت را تشخیص داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، متخصصان توصیه می‌کنند؛ علائم اصلی ویروس آنفلوانزا و ابتلا به انواع آن به ویژه نوع H ۳ N ۲ را شناسایی کنیم و بدانیم ویروس می‌تواند با بدن ما چه کند و پس از آلوده شدن به ویروس آنفلوانزای H ۳ N ۲ چه علائمی را تجربه خواهیم کرد.
اولین سوالی که ممکن است هنگام صحبت در مورد این ویروس به ذهن ما خطور کند، این است که ویروس‌های مختلف آنفلوانزا چگونه از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شوند؟ طبق مطالعات ویروس آنفلوانزا H ۳ N ۲ بسیار قابل انتقال است. این ویروس مسری می‌تواند به راحتی از طریق هوا و قطرات تنفسی از فردی به فرد دیگر سرایت کند. متاسفانه این ویروس می‌تواند از طریق اندام‌های تنفسی مانند بینی و دهان وارد بدن هر فردی شود.
به یاد داشته باشید سرما خوردگی و آنفلوانزا مشابهت‌های زیادی دارد و به همین دلیل دانستن علائمی که باید مراقب آن‌ها بود، بسیار مهم است. مهمترین نشانه‌های ابتلا به این عفونت ویروسی عبارتند از:
لرز
تب با درجه بالا
گلو درد
سردرد
درد عضلانی
بدن درد
کمر درد
گرفتگی بینی
آبریزش بینی
عطسه کردن
در موارد جدی، فرد مبتلا ممکن است مشکل شدید در تنفس، درد و ناراحتی در قفسه سینه، مشکل در بلع غذا و تب مداوم را تجربه کند. متخصصان هشدار داده اند: اگر فردی هر یک از این علائم در بالا را برای مدت ۲ تا ۳ روز بیشتر تجربه کرد، ضروری است که فوراً به دنبال کمک پزشکی باشد. تنها راه برای در امان ماندن از بدترین عفونت ویروسی، درک علائم و نشانه‌های مرتبط با آن است.

نظر شما