شناسهٔ خبر: 59164954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت مقابله با مشکلات اجتماعی و اقتصادی در جامعه

ائمه جمعه شهرهای مختلف مازندران بر مقابله با مشکلات اجتماعی و اقتصادی در جامعه تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ضرورت مقابله با مشکلات اجتماعی و اقتصادی در جامعهامام جمعه قائم شهر در خطبه‌های نمازجمعه امروز این شهرستان، اقتدار و دستاورد‌های بزرگ دفاعی و نظامی و امنیتی کشور را نتیجه روحیه جهادی و توانمندی‌های بالای فرزندان غیور و تلاشگر این ملت دانست که با اتکاء به خداو عمل به باور‌ها و قابلیت‌های بالنده نیرو‌های خدوم میتوان به فضل الهی برمشکلات اقتصادی کشورنیز فائق آمد.
 آیت الله معلمی بابیان خدمات جاودانه شهید سید جمال الدین اسدآبادی به جهان اسلام ومبارزات او علیه استعمار انگیس در ۱۷۰ سال پیش، به اهمیت طرح اعزام راهیان نور و آشنایی جوانان و فرزندان نسل جدید با مجاهدت‌ها و فداکاری‌های مدافعان اسلام اشاره کرد و گفت دوران هشت سال دفاع مقدس تاریخ همیشه جاوید ایستادگی و مقاومت ملت مسلمان ایران در برابر تمامی دنیای کفربوده است.
 خطیب جمعه قائم شهر، کوتاه آمدن دربرابر دشمنان را پذیرفتن ذلت و مقاومت در برابر ظلم وستم راموجب عزت و سربلندی ایران در عرصه‌های مختلف نظامی و سیاسی دانست و بر تداوم این راه مقدس تاکید کرد.
 آیت الله معلمی با گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) به سالروز حمله شیمیایی صدام با سلاح‌های اروپایی در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت این اقدام ضد بشری دنیای استعماری، نشانگراوج خباثت دشمنان علیه اسلام و مسلمین بود.

 نمازجمعه این هفته هادی شهر به امامت حجت الاسلام آزادی کناری در مصلی جمعه این شهر برگزارشد.
 حجت الاسلام حسین آزادی کناری با بیان اینکه رهبر حکیمی که در مواجهه با فتنه‌های بزرگ مانند اغتشاشات اخیر بخش عمده‌ای از عناصر و عوامل آن را مورد عفو و تخفیف در مجازات قرار می‌دهند چرا سخن از اشد مجازات بدون اغماض می‌گویند؟ گفت: این که رهبر حکیم انقلاب این اتفاق تلخ را "جنایت بزرگ" می‌دانند اولا؛ هدف این جنایت "بیگناه‌ترین و معصوم‌ترین" اقشار جامعه- کودکان و نوجوانان- به ویژه دختران دانش‌آموزند که هم به جهت جنسیت و هم به‌خاطر مقطع سنّی از حساسیت بیشتری برخوردار هستند وثانیا این جنایت "خانواده‌ها " را که سلول بنیادین جامعه و مایه اصلی قوام جامعه هستند هدف قرار داد.
 حجت الاسلام آزادی کناری همچنین با تذکر جدی به مسؤلان مرتبط با امر مقابله با سرقت‌ها یادآور شد: دیگر میزان سرقت‌ها از تحمل مردم خارج شده و در حال تبدیل شدن به یک بحران اجتماعی است که اگر برای آن اقدام موثری صورت نگیرد تبعات بسیار بدی خواهد داشت.
وی از مسئولین امر خواست؛ به این موضوع و معضل اجتماعی به صورت ویژه رسیدگی کنند تا این مشکل هرچه سریعتر حل و سایه آرامش به مردم برگردد.

خطیب نماز جمعه شهرستان گلوگاه نیز امروز در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی و شبکه‌های معاند، جنگ شناختی به راه انداخته تا نظام اسلامی را متهم کند که مخالف تحصیل دختران است، گفت: امروز و به برکت انقلاب اسلامی، حتی در دوردست‌ترین نقاط کشور، مدرسه دخترانه وجود دارد و طبق گزارش انجمن جهانی اقتصاد، ایران از جهت برابری تحصیل بین دختر و پسر در رتبه اول دنیا قرار دارد.

حجت الاسلام میر احمدی با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، با تلاش شبانه روزی، عوامل این جنایت بزرگ را شناسایی خواهند کرد، گفت: از مسئولان می‌خواهیم با جریان‌هایی که با دروغ پراکنی آرامش مردم و جامعه را برهم می‌زنند، قاطعانه برخورد شود و از مسئولان درخواست داریم ؛ضمن شناسایی عاملان این جنایت بزرگ، و معرفی آنها به مردم، بدون اغماض و گذشت، آنها را به اشد مجازات برسانند.

وی افزود: با توجه به شایعات فضای مجازی و دروغ پراکنی شبکه‌های معاند، توصیه ما به مردم بویژه اولیای دانش آموزان این است که اخبار را از طریق مراجع و رسانه‌های رسمی کشور پیگیری کنند تا دچار آشفتگی نشوند.

نظر شما