شناسهٔ خبر: 67706334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان عنوان کرد؛

وجود ۳۲ آزمایشگاه کنترل کیفی و بهداشت آب در آبفا کردستان

سنندج_مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: ۳۲ آزمایشگاه آب در بخش‌های مختلف وظیفه کنترل کیفیت و بهداشت آب را بر عهده دارند.

صاحب‌خبر -

محمد فرهاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مهمترین زیرساخت‌های کنترل کیفیت و بهداشت آب شرب، آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب است و آب برای آن که قابلیت شرب داشته باشد، باید ویژگی‌های آن با استانداردهای ملی فیزیکی و شیمیایی (۱۰۵۳) و همچنین میکروبی (۱۰۱۱) مقایسه شود تا اطمینان حاصل شود که خطری از این بابت سلامت مصرف کنندگان را تهدید نمی‌کند.

وی با بیان اینکه شناسایی و تعیین مقدار عامل‌های فیزیکی و شیمیایی و همچنین باکتریولوژی آب از طریق آزمایشگاه‌های آب انجام می‌شود، گفت: آزمایشگاه‌های آب از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که شامل آزمایشگاه‌های باکتریولوژی، بیولوژی، فیزیکی و شیمیایی معمول، ریزآلاینده آلی، ریزآلاینده معدنی و پرتوزاها است.

فرهاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شرکت آب و فاضلاب استان کردستان ۳۲ آزمایشگاه آب در بخش‌های مختلف، وظیفه کنترل کیفیت و بهداشت آب را برعهده دارند و ۳۶ کارشناس در آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب در رشته‌های میکروبیولوژی، بیولوژی و شیمی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: این موفقیت در حالی ایجاد شده که در ابتدای تشکیل شرکت آب و فاضلاب استان در سال ۱۳۷۲ تنها یک واحد آزمایشگاه در این مجموعه وجود داشت.

فرهاد با بیان اینکه طی سالهای اخیر توجه خوبی به مقوله انجام آزمون‌ها بر اساس استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت آزمایشگاه‌ها (ایزو ۱۷۰۲۵) در شرکت آبفا شده است، افزود: خوشبختانه در این زمینه نیز موفق به دریافت استاندارد فوق شده‌ایم.

نظر شما