شناسهٔ خبر: 59139520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بخشی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به سلامت معنوی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، آسیب‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی را ناشی از بی‌توجهی به سلامت معنوی دانست و گفت: بشریت امروزه این را فهمیده که برای حل بیماری‌های مختلف جسمی، روحی، اجتماعی و فرهنگی باید به سلامت معنوی توجه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه امروز در مراسم افتتاحیه هفتمین همایش ملی«سلامت معنوی اسلامی» در سالن همایش های غدیر سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه سلامت معنوی اسلامی یک فرا نظریه است، اظهار داشت: اگر این نظریه درست تبیین شود نباید آن را یک پارادایم دانست بلکه یک فرانظریه است و تمام نظریه های رفتاری ذیل آن تبیین می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تقابل سلامت معنوی در قرآن کریم را مرضی قلبی دانست و گفت: این مهم زمانی اتفاق می افتد که شیطان در نفس و قلب انسان اثر می گذارد؛ لذا وقتی قلب بیمار شد پلیدی‌ها پشت سرهم می آید چرا که اساس بیماری قلب است که با بیماری آن تمام اعضای بدن تحت تاثیر قرار می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه نظریه مهدویت پیوند وسیعی با سلامت معنوی دارد، ابراز داشت: نظریه مهدویت فرا نظریه ای است که منظومه ای از اخوت و خدمت به مردم است به همین دلیل پیوند وثیقی با سلامت معنوی و روحی دارد.

خسروپناه در پایان آسیب های مختلف اجتماعی و فرهنگی با سلامت معنوی را مورد توجه قرار داد و گفت: بشریت امروزه این را فهمیده که برای حل بیماری های مختلف جسمی، روحی، اجتماعی و فرهنگی باید به سلامت معنوی توجه کند.

پایان پیام/78023

نظر شما