شناسهٔ خبر: 68472260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران خبر داد

شناسایی ۱۳۴ نقطه قابلیت ساخت نیروگاه برق آبی در مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از شناسایی ۱۳۴ نقطه قابلیت ساخت نیروگاه برق‌ آبی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حیدر داودیان امشب _یکشنبه یازدهم شهریور_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۳۴ نقطه قابلیت ساخت نیروگاه برق آبی در این استان شناسایی شده است، اظهار کرد: تاکنون در شش نقطه نیروگاه به بهره‌برداری رسید و برای ۵۷ نقطه نیز آماده انتشار فراخوان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شش نیروگاه برق‌آبی در مازندران با توان سالانه تولید انرژی ۴۹.۵۴ گیگاوات‌ساعت فعال است، افزود: هشت واحد نیروگاهی با ظرفیت ۴۱.۶۳ مگاوات و توان تولید انرژی ۱۶۵.۷ گیگاوات ساعت در سال نیز در حال ساخت است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای جذب سرمایه‌گذار در ۵۷ نقطه مستعد ساخت نیروگاه برق‌آبی نیز انجام شده که در مرحله انتشار فراخوان قرار دارد و آماده همراهی با سرمایه‌گذاران برای ایجاد نیروگاه در این نقاط هستیم، عنوان کرد: مجموع ظرفیت نیروگاه‌های در نظر گرفته شده برای این ۵۷ نقطه ۲۸۵.۴۸ مگاوات و توان تولید انرژی سالانه این واحدهای طراحی شده نیز یک‌هزار و ۳۷۲ گیگاوات ساعت است.

داوودیان با بیان اینکه ۶۳ نقطه دیگر نیز در استان شناسایی شده که امکان ایجاد نیروگاه برق‌آبی با مجموع ظرفیت ۱۳۹.۷۹ مگاوات و توان تولید انرژی سالانه ۴۴۸ گیگاوات ساعت در آن‌ها وجود دارد، گفت: مجموع ظرفیت تولید برق در ۱۳۴ نقطه شناسایی شده استان برای ایجاد نیروگاه برق‌آبی ۴۸۳.۲ مگاوات و توان تولید انرژی سالانه در این نقاط دو هزار و ۳۵ گیگاوات ساعت است.

وی با اعلام اینکه مازندران با توجه به وجود بیش از ۱۲۰ شاخه رودخانه اصلی و فرعی با طول مجموع حدود هفت هزار کیلومتر ظرفیت بسیار مناسبی برای تولید برق از انرژی جریان آب دارد، مطرح کرد: دست‌کم ۲۰ رودخانه از این ۱۲۰ شاخه نیز رودخانه‌های بزرگ و اصلی هستند که می‌توان روی آن‌ها برای ایجاد تأسیسات نیروگاه‌های برق‌آبی حساب ویژه‌ای باز کرد.

نظر شما