شناسهٔ خبر: 5913417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر کشور سوریه:

تجهیز گروه های تروریستی برای آسیب رساندن به سوریه و همپیمانان آن است

تهران - ایرنا - وزیر کشور سوریه گفت: برخی کشورهای عربی همه سلاح های خود را به سوریه آورده اند و با تجهیز گروه های تروریستی دنبال آسیب زدن به مقاومت مردم این کشور هستند، آنان همچنین می خواهند به هم پیمانان سوریه از جمله ایران آسیب بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سرلشگر محمد الشعار که به تهران سفر کرده است، امروز (دوشنبه) پس از دیدار با رحمانی فضلی وزیر کشور ، یادداشت تفاهم نامه امنیتی و انتظامی میان ایران و سوریه را امضا و پس از آن در نشست خبری مشترک شرکت کرد.

وی اظهارداشت: سوریه اولین کشوری است که در سنگر مقاومت ضد صهیونیستی و علیه تروریسم مقابله می کند.

وی با بیان این که سوریه بیش از چهار سال است که با گروه های تروریستی می جنگد، گفت: کشورهای عربی همه سلاح های خود را به سوریه آورده اند و با تجهیز گروه های تروریستی دنبال آسیب زدن به مقاومت مردم سوریه هستند؛ علاوه براین می خواهند به هم پیمانان این کشور از جمله ایران آسیب بزنند.

وزیر کشور سوریه ادامه داد: ما هماهنگی های لازم را برای مقابله با تروریسم آغاز کرده ایم، ایران و سوریه دو کشوری هستند که خطر تروریست را درک می کنند و می دانند تروریست مساله خطرناکی برای کشورهای منطقه و همه کشورهای جهان است، پس ما دنبال ایجاد همکاری عمیق با سایر متحدان خود هستیم.

الشعار، امضای تفاهم نامه امنیتی وانتظامی میان ایران و سوریه را در چارچوب همکاری های قانونی دوکشور برای تقویت مبارزه با تروریسم و همکاری های دو جانبه عنوان کرد.

وی، مبارزه با تروریسم را موضوع اصلی این تفاهم نامه همکاری دو کشور بیان کرد و گفت: جلوگیری از مهاجرت های غیرقانونی، مبارزه با مواد مخدر و مقابله با جرایم سازمان یافته از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.

وزیر کشور سوریه تصریح کرد: دو کشور در این مسایل مطرح شده در این تفاهم نامه تجربیات خوبی دارند و این سفر فرصت خوبی بود تا هماهنگی های لازم را در بالاترین سطح با یکدیگر تبادل کنند.

الشعار اظهار داشت: معتقدیم که امضای این تفاهم نامه در جهت منافع امنیت و ثبات و پایداری و استفامت دو کشور در مقابله با تروریسم و راههای تقویت همکاری های دوجانبه است.

وی به اجلاس سه جانبه وزرای کشورهای ایران، عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: این اجلاس قرار است در بغداد برگزار شود چرا که این سه کشور به ویژه عراق و سوریه با مشکل تروریست روبرو هستند.

وزیر کشور سوریه ادامه داد: تروریست های داعش در سوریه و عراق فعال هستند، بنابراین برای مبارزه با تروریسم نیازمند هماهنگی ها در بالاترین سطح هستیم.

الشعار تاکید کرد: ما دو کشوری هستیم که به دنیا فهماندیم تروریسم برای کشورهای منطقه و جهان چقدر خطرناک است.

سیام. 9136 ** 1058 **1336

نظر شما