شناسهٔ خبر: 5909114 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رحمانی‌فضلی در نشست خبری با وزیر کشور سوریه:

نشست سه‌جانبه ایران، سوریه و عراق در بغداد برگزار می‌شود/مبارزه با داعش از مواضع اصلی دو کشور

وزیر کشور گفت: در زمینه امنیت داخلی و گسترش فعالیت‌های دو جانبه، انتقال تجربیات و مبارزه علیه تروریست، قاچاق مواد مخدر و همچنین تقویت مرزها با وزیر کشور سوریه گفت‌وگو کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزاارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز(دوشنبه) در نشست خبری با محمد الشعار وزیر کشور سوریه به تشریح دیدار امروز خود پرداخت و اظهارداشت: در این دیدار در خصوص موضوعات دوجانبه در حوزه امنیت داخلی،‌ نحوه همکاری‌ها، گسترش فعالیت‌های دوجانبه در حوزه دستگاه‌های مربوط به امنیت داخلی و انتقال تجربیات در زمینه مبارزه علیه تروریسم،‌ موادمخدر، قاچاق انسان و همچنین همکاری‌های مرزی برای تقویت تجربیات طرفین به بحث و گفت‌وگو پرداختیم.

وزیر کشور اضافه‌کرد: با توجه به توافقی که هر دو طرف بر روی موضوعات داشتند مقرر شد معاونین امنیتی دو کشور در خصوص اجرایی و عملیاتی کردن این توافقات با توجه به موافقتنامه‌‌ای که قبلاً بین ایران و سوریه صورت گرفته بود و تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا می‌شود فعالیت‌های خود را شروع کنند.

وی همچنین گفت: ابتکاری که به کار گرفته شد این بود که اجلاس سه‌جانبه میان سه کشور ایران، سوریه و عراق در بغداد تشکیل شود چراکه این سه کشور در جبهه مقاومت و استقامت در مقابل اسرائیل و مبارزه با تروریسم، خشونت و افراطی‌گری فعالیت دارند که باید همکاری‌های خود را گسترش دهند و زمینه‌های فعالیت مشترک طبق توافقنامه و تفاهم‌نامه‌ای که به امضا خواهد رسید به عمل برسانند.

رحمانی‌فضلی تأکید کرد: امیدواریم این اجلاس سه جانبه مقدمه‌ای باشد که کشورهای اسلامی منطقه در جهت فعالیت‌های مشترک و مسائلی که با یکدیگر هم‌نظر و هم اعتقاد هستند تشکیل شود و اجلاس چند جانبه‌ای را بین کشورهای اسلامی مختلف داشته باشیم.

وزیر کشور مسئله مورد اهمیت برای دو کشور را مبارزه با تروریسم به ویژه داعش دانست و افزود: روشی که با افراطی‌گری، خشونت و توسل به رعب و وحشت، انفجار و ترور در دنیای اسلام وجود دارد باعث شده تا هم نام مقدس اسلام و هم اهداف مقدس اسلام را تیره و تار کند و هم زمینه‌ای را برای اسلام هراسی به دست بیگانگان بدهد که با همکاری غرب با کشورهای مرتجع منطقه وحدت،‌ انسجام و ثبات دنیای اسلام را به خطر می‌اندازد.

وی تأکید کرد: همه وظیفه داریم با این موضوع مبارزه جدی را داشته باشیم و همه باید با حفظ اتحاد و انسجام بین کشورهای اسلامی منطقه به ویژه کشورهایی که در خط مستقیم مقاومت قرار دارند با این پدیده خطرناک مقابله شود.

انتهای پیام/

نظر شما