شناسهٔ خبر: 5910127 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رحمانی فضلی در دیدار با همتای سوری:

اجلاس سه جانبه بین وزرای ایران عراق و سوریه در آینده نزدیک در بغداد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: وزیر کشور با بیان اینکه اجلاس سه جانبه بین وزرای کشورهای ایران و عراق و سوریه در آینده نزدیک در بغداد برگزار می شود، گفت: این اجلاس برای گسترش همکاریها در زمینه مبارزه با تروریسم و افراطی گری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پس از دیدار و گفتگو با محمد الشعار وزیر کشور سوریه در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای سوری خود گفت: نشستی که امروز با وزیر کشور سوریه در مورد موضوعات دو جانبه در حوزه امنیت داخلی، نحوه همکاری و گسترش فعالیت‌های دوجانبه در حوزه دستگاههای مربوط به امنیت داخلی، انتقال تجربیات و مبارزه با تروریسم و مواد مخدر و همچنین بحث قاچاق انسان و همکاریهای مرزی برای تقویت تجارت مطرح شد.

وی اظهار کرد: با توافقی که هر دو طرف دارند مقرر شد معاونین امنیتی دو کشور در مورد اجرا و عملیاتی کردن این توافقات با توجه به توافق نامه قبلی و تفاهم نامه امروز همکاریهای خودشان را ادامه دهند.

رحمانی فضلی همچنین از برگزاری نشست سه جانبه مابین ایران، عراق و سوریه در آینده در بغداد خبر داد و ادامه داد: هر سه کشور ایران،‌سوریه و عراق در حوزه مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی و مبارزه با تروریسم و خشونت و افراطی گری فعالیت دارند و همکاریهای خودشان را در این زمینه گسترش خواهند داد.

وی تاکید کرد: زمینه های فعالیتهای مشترک طبق توافق نامه ای که به امضا رسید انجام خواهد شد و امیدواریم این اجلاس سه جانبه گسترش یابد و مقدمه ای باشد برای برگزاری اجلاسهای مشترک مابین کشورهای اسلامی منطقه.

وزیر کشور ادامه داد: موضوعی که الان برای هر دو کشور مطرح است بحث مبارزه با تروریسم و به ویژه داعش است که با روش افراطی گری و انفجار و تروریسم نامه مقدس اسلامی را تیره و تار می کند و با همکاریهایی که غرب و برخی کشورهای منطقه و مرتجع با آن دارند بحث وحدت انسجام و ثبات دنیای اسلام را به خطر می‌اندازد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که با پدیده داعش مبارزه کنیم و با وحدت و انسجام بین کشورهای منطقه با این پدیده خطرناک مقابله کنیم.

پایان پیام/

 

نظر شما