شناسهٔ خبر: 59053397 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نماینده فلسطین :

کابینه جدید رژیم اشغالگر متشکل از افراد قاتل و جنایتکار است

نماینده فلسطین گفت ما خواستار محاکمه و مجازات همه قانون شکنان و ناقضان حقوق بشر در سراسر جهان هستیم و جایز نیست که اسرائیل از این قاعده مستثنی شود.

صاحب‌خبر -

کابینه جدید رژیم اشغالگر متشکل از افراد قاتل و جنایتکار استبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ نماینده فلسطین در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره اوضاع در اراضی فلسطین گفت: گزارش کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل برخی از اقدامات ناقض حقوق بشری نظامیان اشغالگر را تا اواخر ماه اکتبر سال گذشته رصد کرد و بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای فلسطینی در سال گذشته به صد و بیست و چهار نفر رسیده است.

رژیم اشغالگر مرتکب جنایات بزرگی در زمینه‌های مختلفی می‌شود که در گزارش (کمیساریای عالی حقوق بشر) بدان اشاره شد، جنایاتی که کابینه سابق رژیم اشغالگر انجام داد. از زمانی که کابینه جدید اسرائیل به ریاست نتانیاهو زمام امور را به دست گرفت و این کابینه متشکل از عده ای از افراد قاتل و جنایتکار است، تشدید تنش‌ها علیه ملت فلسطین و اسرای فلسطینی در بند زندان‌ها و همچنین تعرض و تجاوزگری علیه مساجد و کلیسا‌ها و یورش به مسجد الاقصی از سوی ایتمار بن گویر، تروریسم را در دستور کار قرار داد.

علاوه بر آن، مجازات و شکنجه ملت فلسطین و رهبران فلسطینی و جامعه فلسطین آغاز شد. همچنین کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با قوانین نژادپرستانه سلب تابعیت و لغو اقامت و همچنین با پیش نویس اولیه قانون اعدام اسرای فلسطینی و نیز با احداث ۹ شهرک صهیونیست نشین جدید موافقت کرد و همه این موارد با یورش‌های وحشیانه به نابلس و جنین و قتل عام ده‌ها فلسطینی از جمله زنان و کودکان همزمان بود. تعداد شهدای فلسطینی از آغاز امسال تاکنون به ۶۶ نفر رسیده است که هفده نفر از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

شما اتفاقات روز یکشنبه گذشته را از تجاوزگری و یورش شهرک نشینان افراطی به ساکنان روستای حواره از جمله آتش زدن خانه‌های فلسطینیان دیدید و این که املاک و مستغلات فلسطینیان را تخریب کردند و شهروندان عادی را هدف ضرب و شتم قرار دادند و همه این کار‌ها با حمایت ارتش رژیم اشغالگر صورت گرفت. شما همچنین سخنان سموتریچ وزیر دارایی تروریست کابینه اسرائیل را شنیدید که خواستار نابودی روستای حواره و ساکنان آن شد.

هنوز برخی هستند که می‌گویند اسرائیل یک دولت دموکرات و کشور دموکراتیک است. آقای رئیس در طول هفته گذشته ما مواضع و اظهاراتی را از مقامات بین المللی و نمایندگان کشور‌ها شنیدیم که به نقض حقوق بشر در برخی کشور‌ها و مناطق جهان اشاره کردند، اما اکثر آنان هیچ اشاره‌ای به جنایاتی نکردند که در حق ملت فلسطین می‌شود. آیا این به علت بیم و ترس از اسرائیل و لابی‌های مختلف وابسته به آن است؟

حال که نوبت اسرائیل و جنایات آن می‌شود، مواضع متفاوتی می‌بینیم. دیروز آقای بلینکن از جهانی بودن حقوق بشر سخن گفت و بدون هیچ خجالتی کمیته حقیقت یاب سازمان ملل در خصوص فلسطین و اسرائیل را مورد هجمه قرار داد و بار دیگر از بند سوم آن انتقاد کرد و اصلا به جنایات اسرائیل نپرداخت. جنایاتی که به دست کابینه افراطی و شهرک نشینان شبه نظامی در طول امسال صورت گرفته است.

ما خواستار محاکمه و مجازات همه قانون شکنان و ناقضان حقوق بشر در سرتاسر جهان هستیم. جایز نیست که اسرائیل از این قاعده مستثنی شود که رژیمی مبتنی بر اشغالگر است و جنبش صهیونیسم آن را رهبری می‌کند و مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز اشتباه کرد که قطعنامه خود را مبنی بر نژادپرست خواندن این جنبش لغو کرد. ما از جامعه بین المللی و همه سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی و کشور‌های جهان می‌خواهیم تدابیر جدی را برای مجازات رژیم اشغالگر بر اساس توافقنامه چهارم ژنو اتخاذ کنند. ما همچنین خواستار تحریم رژیم اشغالگر، تحریم شهرک‌های یهودی نشین، شهرک نشینان، مقامات و دولت قتل و فاشیستی اسرائیل و  همکاری نکردن با آن هستیم.

 

 

نظر شما