شناسهٔ خبر: 59052435 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

قطر: سخنان اسموتریچ مجوزی برای جنایت جنگی است

وزارت امورخارجه قطر جمعه شب در بیانیه‌ای به اظهارات

صاحب‌خبر -

به گزارش جوان آنلاین به نقل ازایرنا ، در بیانیه این کشور آمده است: این درخواست کینه توزانه و تحریک کننده، ادامه سیاست تشدید تنشی است که حکومت اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین در پیش گرفته است.

وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی و رهبر حزب راست افراطی صهیونیسم مذهبی که یکی از متحدان بنیامین نتانیاهو است طی سخنانی در یک همایش روز چهارشنبه گفت: از حملات گسترده شهرک‌نشینان یهودی علیه فلسطینیان در منطقه حواره در جنوب نابلس در ۲۶ فوریه، حمایت می‌کنم، خواستار پاکسازی قومی در منطقه هستم.

وی اظهار کرده بود: منطقه حواره باید از روی زمین محو شود.

وزارت امورخارجه قطر اعلام کرد: مقامات اشغالگر اسرائیلی خود به تنهایی مسؤول افزایش خشونت هستند، خشونتی که از سیاست برنامه ریزی شده علیه ملت فلسطین، اراضی فلسطینی و مقدسات اسلامی و مسیحی نشأت خواهد گرفت.

قطر همچنین خواستار ضرورت اقدام فوری جامعه جهانی برای دفاع از غیر نظامیان فلسطین شد و افزود که از جمله این اقدامات می‌توان به گسترش و فعالسازی مکانیزم حفاظتی برای جلوگیری از نقض آن توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

در پایان این بیانیه بر موضع ثابت قطر در قبال آرمان ملت فلسطین و حقوق قانونی آن‌ها در تشکیل دولت مستقل در مرز‌های سال ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شرقی تأکید شده است.

یورش نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۲ فوریه (۴ اسفند) به نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی که در جریان آن ۱۱ فلسطینی شهید و ۱۰۲ تن دیگر زخمی شدند، منجر به شعله‌ور شدن مجدد تنش‌ها شده است.

نظر شما